همشهری آنلاین: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران، پیروزی انقلاب‌اسلامی را عامل اصلی عزت ملی و هویت یافتن ملت ایران، و امام عظیم الشان را مظهر و سرآمد این عزت دانستند.

ایشان تصریح کردند: سپاه پاسداران یکی از نشانه‌های این عزت ملی و در واقع، پاسدار عزت انقلاب اسلامی است و لازمه حفظ این جایگاه، حرکت، تحول و پیشرفت با حفظ اصول اساسی و تعمیق معارف دینی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از سپاه پاسداران به عنوان یکی از نعمت‌های الهی برای کشور و ملت ایران یاد کردند و افزودند: این نعمت که برکات فراوانی در مقاطع مختلف ‪ ۲۸‬سال گذشته به ویژه دوران دفاع مقدس داشته، باحفظ جوهره خود که همانا عنصر نظامی گری برای خدا و آمادگی برای فداکاری در راه هدف است، توانسته خدمات فراوانی به کشور ارائه کند.

فرمانده کل‌قوا با برشمردن برخی خدمات بارز ومهم سپاه خاطرنشان کردند: تحرک عظیم و فوق‌العاده دردوران دفاع مقدس، نوآوری وابتکار در زمینه تامین نیازها، حفظ جوشش و روحیه انقلابی در جامعه، و تربیت عناصر کارآمد در سرلوحه خدمات سپاه قرار دارد.

ایشان با اشاره به دوران سراسر محنت و رنج ملت ایران و تسلط ذلت بار بیگانگان بر کشور درزمان طواغیت قاجار و پهلوی، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را عامل رهایی از حضیض ذلت و رسیدن به عزت حقیقی دانستند و تاکید کردند: امام خمینی (ره) مظهر واقعی این عزت ملی بودند و در زمانی که قدرت‌های پرمدعای دنیا، در مقابل تهدیدهای آمریکا و شوروی سابق به هراس می افتادند، آن امام عظیم الشان می‌فرمودند: "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند".

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه عزتمندی امام خمینی (ره) و صلابت ایشان به علت ایمان عمیق و حسن ظن به خدا بود، افزودند: اگر ملت و کشوری خواهان عزت حقیقی است، باید همواره به خداوند متعال و آینده، امیدوار و خوشبین باشد.

رهبر انقلاب اسلامی عزتمندی امروز ملت ایران را بی‌نظیر خواندند و تصریح کردند: ملت ایران با وجود آنکه بمب اتم ندارد و قصد دستیابی به این سلاح مرگبار را نیز ندارد، به گواهی دنیا ملتی عزتمند است زیرا عزت این ملت به عزم، اراده، ایمان، عمل صالح، و هدف روشن اوست.

فرمانده کل قوا، سپاه پاسداران را پاسدار انقلاب اسلامی‌و عزت ملی ناشی از آن دانستند و خاطرنشان کردند: پاسداران نیز به واسطه انقلاب اسلامی و ایمان منبعث از آن عزیز هستند و باید گفت انقلاب اسلامی نیز پاسدار سپاه است.

ایشان سپاهیان را به حفظ و تقویت ایمان و مراقبت از خود در مقابل دنیاطلبی، غرور و خودبرتربینی، و غفلت از خدا و معاد توصیه کردند و افزودند: اگر دل انسان بر اثر میل‌ها و شوق‌ها و یا ترس‌ها و رعب‌ها از جا کنده شود، جسم انسان دیگر کاره‌ای نیست بنابراین باید مراقب خود بود و این یکی از مهم‌ترین وظایف مجموعه سپاه است.

رهبر انقلاب اسلامی لزوم درس گرفتن از گذشته و در عین حال متوقف نشدن در گذشته را یادآور شدند و تاکید کردند: باید با بررسی وضع کنونی و برنامه ریزی برای آینده، پویایی، پیشرفت و تحول در برنامه سپاه قرار گیرد و در کنار این تحول نیز باید ثبات در آرمان‌ها و خطوط اساسی حفظ شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به نوآوری‌ها و رویش‌های بسیار فراوان سپاه در سال‌های گذشته، بر لزوم ادامه حرکت پرشتاب در این مسیر و قانع نشدن به وضع موجود تاکید کردند و افزودند: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید همواره مردمی بودن خود را حفظ کند و به بسیج به عنوان بدنه ارزشمند خود، بیش از پیش اهمیت دهد.

فرمانده کل قوا همچنین از زحمات و تلاش‌های سردار سرلشکر صفوی قدردانی، و از سردار سرلشکر جعفری فرمانده جدید سپاه به عنوان یکی از نیروهای ارزشمند این مجموعه که منشا خدمات فراوانی بوده است، یاد کردند.

در آغاز این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه از فعالیت‌های این حوزه به ویژه تهیه منشور پاسداری به عنوان الگوی عملیاتی تزکیه و تهذیب نیروهای سپاه و خانواده‌های آنان، گزارشی ارائه کرد.

سردار سرلشگر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در سخنانی، پیشرفت روزافزون و تحول را دو برنامه اصلی سپاه خواند و تاکید کرد: این پیشرفت و تحول در چارچوب حفظ و تقویت ریشه‌های عمیق معنوی، ارتقای توان دفاعی و انضباط انقلابی، و انعطاف سازمانی برای ماموریت‌های مختلف انجام خواهد گرفت.

وی با تاکید بر هوشیاری و آمادگی کامل نیروهای سپاه پاسداران، تصریح کرد: سپاه با اشراف کامل، همه تحرکات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را تحت نظر دارد و با قدرت و توان بالا، مانع از هرگونه طمع ورزی خواهد شد.

کد خبر 30983

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز