همشهری آنلاین: آیا از خودخواهی، حسادت و جروبحث‌های کودکتان خسته شده‌اید؟ کودکان به‌طور طبیعی خودخواه و خودمحور هستند، اما با آموختن این موضوع به آنان که باید سپاسگزار چیزهایی که دارند، باشند، می‌توانید از خودخواهیشان بکاهید.

child

رعایت این نکات برای رسیدن به این هدف به شما کمک می‌کند:

- کودکان را با دادن چیزی به او غافلگیر کنید (از قرار دادن او در برابر گزینه‌های بیش‌ازحد خودداری کنید). این غافلگیری باعث می‌شود که کودک چیزی را که به او می‌دهید به‌عنوان هدیه در نظر بگیرد، نه چیزی که مستحق دریافت آن بوده است. روبرو بودن با گزینه‌های بیش‌ازحد زیاد احساس ناراحتی و محرومیت ایجاد می‌کند- فرد همیشه با این موضوع اشتغال فکری پيدا می‌کند که می‌توانست چیزی بهتر داشته باشید.

- ماجراهایی از سوابق خانواده‌تان و سختی‌هایی که تحمل کرده‌اند و تلاش‌هایی که برای رسیدن به موقعیت فعلی‌شان انجام داده‌اند، برای فرزندتان تعریف کنید.

- کودکان را تشویق کنید تا به افرادی که کمک کنند که از این کار خوشحال می‌شوند. فردی را در اطرافیان پیدا کنید که کودکتان به‌طور مرتب به او کمک کند، برای مثال حمل کردن سبد خرید یک زن سالمند در همسایگی‌تان.

- به کودکتان بیاموزید از دیگران تشکر کند. با بیان سپاسگزاری خود از دیگران سرمشقی برای کودکتان باشید.

- به کودکتان لذت بخشش به دیگران را نشان دهید.

-   با تعیین کردن وظایفی روزانه که متناسب با سن کودک باشد، پذیرفتن مسئولیت را به او بیاموزید.

- مراقبت تأثیرگذاری آگهی‌ها و تبلیغات رسانه‌ای که مادی‌گرایی را در کودک ترغیب می‌کنند، باشید. این تبلیغات رسانه‌ای کودک را به دام بازاریابان می‌اندازند و باعث می‌شوند او همیشه احساس محرومیت و ناقص بودن کند.

        HealthDay

کد خبر 309820

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha