چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

۸ مرد که در پرونده‌های جداگانه مرتکب قتل شده بودند سحرگاه دیروز پای چوبه دار رفتند تا مکافات جنایتی که مرتکب شده‌اند را ببینند اما فقط ۳نفر از آنها قصاص شدند.

چرا كه خانواده يكي از مقتولان قاتل را بخشيد و 4قاتل ديگر نيز از اولياي دم مهلت گرفتند. سحرگاه ديروز سالن اجراي احكام زندان رجايي شهر كرج شاهد حضور 8مرد محكوم به قصاص بود. حكم قصاص آنها از مدتي قبل پس از سير مراحل قانوني قطعي شده و تلاش‌هاي‌شان براي جلب رضايت اولياي دم مقتولان نيز به جايي نرسيده بود. در چنين شرايطي محكومان به مرگ يكي يكي به پاي چوبه دار منتقل شدند.

نخستين نفر مردي بود كه در جريان دستبرد به خانه زوجي جوان در رباط كريم آنها را به قتل رسانده بود. او روز 24مهر سال‌90 به خانه اين زن و شوهر رفت و مقدار زيادي پول و طلا دزديد ولي وقتي مي‌خواست از آنجا فرار كند زوج جوان سر رسيدند و سد راهش شدند. سارق جوان هم با آنها درگير شد و با چاقويي كه در دست داشت هر دو نفر را به قتل رساند و گريخت ولي توسط پليس دستگير شد. متهم بعد از محاكمه در شعبه‌74 دادگاه كيفري به قصاص محكوم شد و صبح ديروز پرونده اين جنايت بعد از 4سال با قصاص سارق جنايتكار بسته شد.

نگاه چپ، انگيزه اصلي دومين مردي بود كه ديروز مجازات شد. او روز 16فروردين‌88 در لواسانات جواني را به قتل رسانده بود. متهم در جريان بازجويي‌ها به پليس گفت: مقتول به من چپ‌چپ نگاه مي‌كرد و ناگهان با ميله آهني به من حمله كرد. من هم در دفاع از خودم با چاقو او را كشتم. اين مرد كه به قصاص محكوم شده بود در آخرين لحظات هم نتوانست رضايت اولياي دم را جلب كند و براساس رأي قضات شعبه 71دادگاه كيفري به دار مجازات آويخته شد.

سومين نفري كه در فهرست محكومان به مرگ قرار داشت مردي بود كه بر سركشيدن قليان مرتكب قتل شده بود. او روز 10آبان‌ماه سال‌88 در قهوه‌خانه‌اي واقع در بخش گلستان با چند جوان ديگر كه براي كشيدن قليان به قهوه‌خانه رفته بودند درگير شد و يكي از آنها را با قمه به قتل رساند. خانواده مقتول از همان ابتدا اعلام كردند خواسته‌شان قصاص قاتل است و قضات شعبه 71دادگاه كيفري هم بعد از محاكمه حق را به آنها دادند تا عامل جنايت در قهوه‌خانه سومين نفري باشد كه قصاص مي‌شود.

به جز اين 3نفر كه پرونده زندگي‌شان براي هميشه بسته شد 5نفر ديگر نيز قرار بود مجازات شوند اما يكي از آنها توانست در آخرين لحظات رضايت اولياي دم را جلب كند. اين قاتل كه مردي 30ساله است ادعا مي‌كند به‌دليل اينكه مقتول به پسرعمه‌اش ناسزا گفته بود با او درگير شده و وي را به قتل رسانده است. هرچند وي با حكم هيأت قضايي شعبه 113دادگاه كيفري به قصاص محكوم شده بود اما صبح ديروز در آخرين لحظات پيش از اجراي حكم، اولياي دم او را بخشيدند تا زندگي دوباره‌اي پيدا كند. قرار است وي به‌زودي به لحاظ جنبه عمومي جرم در دادگاه محاكمه شود. همچنين 4محكوم به مرگ ديگر نيز با تلاش مسئولان اجراي احكام دادسراي امور جنايي توانستند براي مدتي از خانواده مقتولان مهلت بگيرند.

کد خبر 309811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha