با دستگیری باند موتورسواران زورگیر در اصفهان راز سرقت‌ها و آدم‌ربایی‌ خشن آنها فاش شد. اعضای این باند غروب‌ها در حالی که مشروبات الکلی یا موادمخدر مصرف کرده بودند راهی خیابان‌ها می‌شدند و با تهدید؛ چاقو، نقشه‌های شومشان را عملی می‌کردند.

متهمان

اعضاي اين باند با شكايت تعدادي از مالباخته‌ها تحت تعقيب پليس آگاهي استان‌ اصفهان قرار گرفتند. اظهارات شاكيان نشان مي‌داد كه همگي آنها در كوچه پسكوچه‌هاي خلوت شهر هدف سرقت چند جوان خشن قرار گرفته‌اند كه سوار موتور بودند و چاقو و قمه در دست داشتند. مالباخته‌ها مي‌گفتند كه اعضاي اين باند حالت عادي نداشتند و بي‌آنكه چيزي بگويند، سد راهشان شده و آنها را به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و اموالشان را سرقت كرده‌اند.

  • سردسته 22ساله

از آنجا كه تمامي شاكيان مشخصات يكساني از دزدان ارائه كرده بودند مأموران دريافتند كه همه سرقت‌ها از سوي اعضاي يك باند صورت گرفته است. بنابراين بررسي‌هاي خود را ادامه دادند و در تحقيقات تخصصي به سرنخ‌هايي از جواني 22ساله به نام دانيال دست يافتند كه سردسته باند بود. بررسي‌ها نشان مي‌داد دانيال به‌رغم سن و سال كمي كه دارد يك مجرم كاملا حرفه‌اي است كه تا‌كنون چندين بار به جرم سرقت دستگير و راهي زندان شده است. جالب اينكه او هميشه علاقه داشت كه سردسته باند باشد و به همين دليل هر بار كه از زندان آزاد مي‌شد با دور هم جمع كردن تعدادي از همسن‌وسالان خلافكارش، باندي جديد راه مي‌انداخت و سرقت‌هايش را از سر مي‌گرفت.

  • شليك براي دستگيري

با شناسايي سردسته باند، جست‌وجو براي دستگيري او شروع شد. مأموران تمامي پاتوق‌هاي پسر جوان را زيرنظر گرفتند و درنهايت توانستند او را هنگام زورگيري از يكي از شهروندان شناسايي كنند. سردسته باند با ديدن مأموران پا به فرار گذاشت و همزمان عمليات تعقيب او شروع شد. مأموران وقتي ديدند كه وي به هشدار آنها توجهي نمي‌كند دست به اسلحه شدند و با شليك به پاهاي دانيال، او را به دام انداختند. با دستگيري مرد جوان، بقيه همدستانش نيز يكي پس از ديگري شناسايي و در عمليات جداگانه دستگير شدند.

دانيال در بازجويي‌ها به بيش از 50سرقت و زورگيري اعتراف كرد و گفت: من و همدستانم سرقت‌هايمان را از ساعت 5بعدازظهر به بعد شروع مي‌كرديم. قبل از آن اقدام به مصرف مشروبات الكلي يا مواد‌مخدر مي‌كرديم و بعد راهي خيابان‌ها مي‌شديم. معمولا هر دو يا 3 نفر، با يك موتور براي سرقت مي‌رفتيم و چون در حالت عادي نبوديم، پس از شناسايي طعمه‌هايمان در كوچه‌هاي خلوت، آنها را به‌شدت كتك مي‌زديم و اموالشان را مي‌دزديديم.

گاهي هم با همدستانم وارد خانه‌ها مي‌شديم و دست به سرقت مي‌زديم و اينكه شيشه ماشين‌هاي پارك‌شده كنار خيابان را مي‌شكستيم و اموال داخل آن را سرقت مي‌كرديم. اينها همه اعترافات دانيال و همدستانش نبود چرا كه در ادامه معلوم شدم آنها در يك مورد نيز دست به آدم‌ربايي زده‌‌اند. متهمان اعتراف كردند در جريان اين ماجرا با ديدن دختر جواني كه در حال عبور از كوچه بود، با تهديد چاقو او را ربوده و پس از سرقت اموالش، وي را رها كرده‌اند.

با اعترافات اعضاي اين باند مأموران موفق شدند دختر جواني را كه قرباني اين باند شده بود شناسايي كنند و وي پس از حضور در اداره آگاهي و شناسايي متهمان شرح داد كه چطور سارقان با تهديد چاقو او را ربوده و نقشه‌ شومشان را عملي كرده بودند.

به گفته سرهنگ ستار خسروي، رئيس‌پليس آگاهي استان اصفهان، از مخفيگا‌ه‌هاي اين باند مقدار زيادي اموال مسروقه كشف شده و تحقيقات تكميلي براي شناسايي ديگر شاكيان احتمالي آنها ادامه دارد. وي از شهروندان خواست هنگام عبور شبانه از مكان‌هاي خلوت سعي كنند اموال باارزشي همراه خود نداشته باشند و درصورت مواجه شدن با سارقان زورگير به جاي درگير شدن با آنها، تلاش كنند مشخصه‌اي خاص از دزدان را به‌خاطر بسپارند تا پليس بتواند با كمك اين مشخصه، دزدان را ردگيري و دستگير كند.

کد خبر 309807

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha