چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۰
۰ نفر

۸ مرد قاتل سحرگاه امروز ۱۵ مهر ماه در زندان رجایی‌شهر کرج پای چوبه دار می‌روند. حکم قصاص این افراد پس از صدور در دادگاه کیفری از سوی قضات دیوان‌عالی کشور تایید شده است.

1-نخستين مردي كه نامش در فهرست محكومان ثبت شده سارقي است كه در جريان دستبرد به خانه‌اي زوج جواني را به قتل رساند. اين جنايت 24مهر 90در رباط‌كريم رخ داد و سارق بعد از سرقت پول، طلا و جواهرات از خانه فرار كرد اما پيش از خروج از خانه صاحبخانه را كه زوج جواني بودند، مقابل خود ديد. او براي فرار از دست آنها هردو را با ضربات چاقو به قتل رساند اما هنگام فرار از سوي پليس دستگير شد. مرد جوان از سوي قضات شعبه 74دادگاه كيفري به قصاص محكوم شد و اين حكم به تأييد ديوان عالي كشور رسيد تا مرد جنايتكار صبح امروز براي اجراي حكم به پاي چوبه دار برود.

2-دومين محكوم به مرگ مردي جوان است كه 8تير‌ماه سال 89در جريان يك درگيري جنايت آفريد. او پس از دستگيري در بازجويي‌ها گفت: داخل خانه‌ام مشغول مصرف شيشه بودم كه 2نفر از دوستانم به من زنگ زدند و گفتند با شخصي درگير شده‌اند. آنها از من كمك خواستند و من هم رفتم. هنگام دعوا شخصي با مشت ضربه‌اي به زير چشمم زد كه من هم با قمه او را كشتم. اين مرد در شعبه 71دادگاه كيفري محاكمه و به قصاص محكوم شد كه رأي در شعبه 7ديوان عالي كشور قطعي شد.

3-سومين فردي كه قرار است امروز پاي چوبه دار برود، مرد 35ساله‌اي است كه باهمدستي زني دست به قتل شوهر او زد. عامل جنايت 22بهمن 88مقتول را به كارگاه چوب‌بري خود برد و در آنجا با چاقو او را به قتل رساند. پس از آن جسد را مثله كرده و در بيابان‌ها و رودخانه‌اي حوالي جاجرود رها كرد. راز اين جنايت مدتي بعد فاش شد و مرد جنايتكار پس از دستگيري به قصاص محكوم شد.

4-چهارمين محكوم به مرگ، مرد معتادي است كه 9آبان 87دوستش را در شهريار كشت. او پس از اين جنايت در شعبه 74دادگاه كيفري محاكمه شد و درخصوص انگيزه‌اش گفت: مقتول دوستم بود كه از مدتي قبل شنيده بودم پشت سر من حرف‌هايي زده است. روز حادثه به او گفتم كه چرا اين همه پشت من حرف زده است. همين باعث درگيري ما شد كه او با مشت و لگد به جان من افتاد و من هم با ضربات چاقو او را به قتل رساندم. اين مرد پس از محاكمه به قصاص محكوم شد و قضات شعبه 6ديوان عالي كشور رأي را قطعي كردند.

5-پنجمين مردي كه امروز پاي چوبه دار مي‌رود 16فروردين 88در لواسانات دست به جنايت زد. او پس از دستگيري در بازجويي‌ها گفت: مقتول به من چپ چپ نگاه مي‌كرد و وقتي علت را جويا شدم او ناگهان با ميله آهني به من حمله كرد و من در دفاع از خود با چاقو او را به قتل رساندم. اين مرد در شعبه 71دادگاه كيفري محاكمه شد و قضات شعبه 27ديوان عالي كشور رأي را تأييد كردند.

6-ششمين فردي كه نامش در فهرست اعدامي‌هاي امروز قرار دارد 10آبان‌ماه 88در بخش گلستان در قهوه خانه‌اي دست به جنايت زد. در بررسي‌ها مشخص شد كه درگيري بين جواناني كه براي كشيدن قليان به قهوه خانه رفته بودند، رخ داده كه يكي از آنها با قمه شخصي را به قتل رسانده بود. او در شعبه 71ديوان عالي كشور به قصاص محكوم شد و حكم به تأييد قضات شعبه 11ديوان عالي كشور رسيد.


7-هفتمين محكوم به قصاص مرد 30ساله‌اي بود كه مدعي است مقتول به پسرعمه‌اش ناسزا گفته و همين باعث شد كه با او درگير شود. قاتل گفت:پس از درگيري من با چوب به سمت وي حمله كردم و او با چاقو. من هم او را هل دادم كه چاقو از دستش افتاد، در آن لحظه با چاقو به او ضربه زدم كه همين باعث مرگش شد. اين جوان 30ساله در شعبه 113دادگاه كيفري محاكمه و به قصاص محكوم شد.

8-آخرين فردي كه قرار است امروز مجازات شود مرد 35ساله‌اي است كه 11مهر90در گيلاوند دست به جنايت زد. عامل جنايت با مقتول دوست بود كه از مدت‌ها قبل با يكديگر دچار اختلاف شده بودند. او وقتي پيامك توهين‌آميز او را دريافت كرد به مقابل خانه مقتول رفت و در درگيري با ضربات چاقو وي را به قتل رساند. او در شعبه 74كيفري محاكمه شد و قضات شعبه 10ديوان عالي كشور رأي را قطعي كردند.

کد خبر 309670

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha