همشهری آنلاین: سال گذشته یک دانشجو دانشگاه ویرجینیا به قتل رسید و همین اتفاق باعث شد تا برنامه‌نویسان سه اپلیکیشن جدید برای گوشی‌های هوشمند برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی طراحی کنند که به صورت رایگان قابل دانلود است.

اپلیکیشن

به گزارش هم‌آگاه نحوه عملکرد و کارایی هر اپلیکیشن به شرح زیر است:

  • Companion

می‌تواند پیام به هرکسی در هر نقطه‌ای ارسال کند و موقعیت دقیق فرزندشان را به آنها نشان دهد. به عبارت دیگر یک همراهی مجازی دوستان و یا یکی از اعضای خانواده برای رسیدن به مقصد است. اگر کاربر شروع به دویدن ناگهانی، انحراف از مسیر مشخص شده و یا حتی برداشتن هدفون از سر نماید، اپلیکیشن از سنسورهای حرکتی گوشی برای ارسال زنگ هشدار استفاده می‌کند و کاربر 15 ثانیه زمان دارد تا دکمه عادی بودن شرایط را فشار داده و برنامه را از حالت اضطراری خارج کند در غیر اینصورت زنگ هشدار به صدا در می‌آید.

  • Circle of 6

حتی از اپلیکیشن قبلی فراتر می‌رود و اگر کاربر دچار مشکل شود موقعیت کاربر تلفن را در یک زمان برای شش نفر نشان داده و مشخص می‌کند. بنابراین این اپلیکیشن که بر روی آندروید و آیفون قابل نصب است دستیابی به شش نفر از افراد انتخاب شده را سریع و آسان می‌نماید.

  • LifeLine Response

نه تنها کاربر تلفن را دنبال می‌کند بلکه حتی بلافاصله با پلیس تماس می‌گیرد اگر کاربر انگشت خود را از روی صفحه گوشی بردارد. در بسیاری از کشورها زمانی که فرد در یک موقعیت اورژانسی به لحاظ سلامت جسمی، یا یک موقعیت خطرناک و یا خشونت قرار می‌گیرد می‌تواند با شماره 911 تماس بگیرد اما این شماره موقعیت فرد را تشخیص نمی‌دهد مگر اینکه به صورت شفاهی گفته شود. LifeLine Response با این فرض که کاربر در چنین موقعیت‌هایی امکان صحبت ندارد برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده است.

لحظه‌ای که کاربر انگشت خود را بر روی صفحه گوشی گذاشته و آن را بردارد مقامت پلیس در جریان قرار گرفته و برای کمک آماده می‌شوند.

استفاده از این سه اپلیکیشن رایگان است اما LifeLine Response تنها به مدت 30 روز رایگان بوده و برای هر ماه 4.99 دلار باید پرداخت شود.

کد خبر 309549

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha