۴ سارق حرفه‌ای که به جرم دستبرد به طلافروشی، سرقت از صرافی و کلاهبرداری در یمن، ترکیه و امارات تحت تعقیب پلیس بین‌الملل بودند در استان البرز به دام افتادند.

عمليات كارآگاهان براي دستگيري مجرمان بين‌المللي زماني شروع شد كه گزارشي از سوي اينترپل دراختيار پليس آگاهي استان البرز قرار گرفت. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه 4تبهكار كه در جريان پرونده‌هاي جداگانه دست به سرقت و كلاهبرداري در كشورهاي مختلف زده‌اند پس از ارتكاب جرم به ايران گريخته و در استان البرز مخفي شده‌اند. نخستين متهمان يك مرد غيرايراني به نام عظيم و يك ايراني به نام ارسلان بودند كه جرمشان سرقت 3كيلو طلاي 21عيار از يك جواهرفروشي در يمن بود.

اين متهمان مدتي قبل با همدستي هم نقشه سرقت از اين جواهرفروشي در شهر عدن را كشيدند و روز حادثه پس از ورود به آنجا، طلاها را دزديدند و فرار كردند. متهمان پس از سرقت به ايران گريختند و اين در حالي بود كه پليس يمن در بررسي‌هاي تخصصي موفق شد هويت آنها را شناسايي كند.

وقتي اين گزارش در اختيار پليس آگاهي استان البرز قرار گرفت، بررسي‌ها براي دستگيري متهمان شروع شد. كارآگاهان با اطلاعاتي كه از سارقان به‌دست آورده بودند توانستند مخفيگاه يكي از آنها به نام ارسلان را در چهارراه گلزار كرج شناسايي كنند و به اين ترتيب مرد جوان اسفند سال گذشته دستگير شد. ارسلان در بازجويي اعتراف كرد كه همدستش در اين سرقت مردي غيرايراني است و از مخفيگاهش خبر ندارد. با اين حال جست‌وجوها براي دستگيري دومين متهم ادامه يافت و اين مرد در منطقه رجايي شهر شناسايي شد و به دام پليس افتاد.

متهم ديگري كه تحت تعقيب اينترپل بود، زني به نام سولماز بود. اين زن از مجرمان حرفه‌اي در زمينه كف‌زني بود و شگردش اينگونه بود كه به‌عنوان توريست وارد صرافي‌ها مي‌شد و به بهانه تبديل ارز يا آشنا شدن با پول آن كشور، تعدادي اسكناس از طعمه‌اش مي‌گرفت و درحالي‌كه وانمود مي‌كرد در حال ديدن اسكناس‌هاست، با تردستي، تعدادي از آنها را سرقت مي‌كرد. اين زن پس از اينكه دست به سرقت از يك صرافي در شهر اسپارتاي تركيه زد تحت تعقيب پليس اين كشور قرار گرفت تا اينكه مشخص شد وي به ايران گريخته است. فروردين امسال، با ارسال گزارش اينترپل، تحقيقات كارآگاهان پليس براي دستگيري سولماز شروع و مشخص شد كه وي در منطقه‌ رجايي‌شهر مخفي شده است. به اين ترتيب او نيز در عمليات ضربتي پليس دستگير شد و به سرقت در تركيه اعتراف كرد.

به گفته سرهنگ گل‌صباحي، رئيس پليس آگاهي استان البرز، آخرين متهم تحت تعقيب اينترپل مردي به نام سعيد بود كه پس از كلاهبرداري 750هزار درهمي در شهر ابوظبي به ايران گريخته بود.وي ادامه داد: با تحقيقات انجام شده معلوم شد كه اين مرد در منطقه گلشهر كرج به سر مي‌برد كه با دستور قضايي كارآگاهان مخفيگاه او را محاصره كردند و وي شهريور امسال به دام پليس افتاد.

کد خبر 309529

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha