یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۶:۴۹
۰ نفر

پریسا شبانی: پزشکان نیویورک در حین معاینه او به وجود یک توده سرطانی در پانکراس او پی بردند.

لوچیانو پاواروتی خواننده مشهور اپرا پنج‌شنبه گذشته در سن 71 سالگی بر اثر ابتلا به سرطان لوزالمعده درگذشت.[پاواروتی درگذشت]

 او زمان زیادی را برای غلبه بر سرطان لوزالمعده که به آن مبتلا بود، سپری کرده بود. پاواروتی در روز 25 اوت از بیمارستان مرخص شده بود و به مودنا زادگاهش مراجعت کرده بود، درحالی‌که روز 8 اوت به خاطر تب شدید در بیمارستانی در مودنا بستری و دو هفته بعد، پس از یک رشته آزمایش مرخص شد.

 لوچیانو در ماه ژوئیه 2006 برای درمان سرطان در نیویورک تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و از آن زمان تاکنون در انظار عمومی‌ظاهر نشده بود.

این خواننده مشهور اپرا، تابستان امسال زمانی که در ویلای خود در سواحل دریای آدریاتیک در مرخصی بود دچار مشکلات ریوی هم شد. او از زمان عمل جراحی برای سرطان، تاکنون 5 بار تحت شیمی‌درمانی قرار گرفته بود. او آخرین بار در ابتدای سال 2006 در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی تورین برنامه‌ای عمومی‌اجرا کرد.

سرطان لوزالمعده از آن دسته سرطان‌هایی است که تشخیص و درمانش بسیار مشکل است. این سرطان، چهارمین علت مرگ و میر به‌علت سرطان محسوب می‌شود. کشنده بودن این سرطان عمدتا به این دلیل است که تا مراحل پیشرفته نشانه‌ای ایجاد نمی‌کند.

 حداکثر 10 درصد از بیماران مبتلا به این نوع از سرطان‌، 5 سال پس از تشخیص بیماری زنده می‌مانند و اکثر بیماران مبتلا به این بیماری در همان سال اول تشخیص فوت می‌کنند.

چنانکه پاواروتی مدتی پیش برای اجرای کنسرتی به نیویورک سفر کرده بود و پزشکان نیویورک در حین معاینه او به وجود یک توده سرطانی در پانکراس او پی بردند.

اگرچه تری رابسن، مدیر برنامه‌های پاواروتی پس از جراحی گفت: «لوچیانو هفته قبل در بیمارستانی در نیویورک که اسم آن فاش نخواهد شد مورد عمل جراحی قرار گرفت و خوشبختانه پزشکان توانستند کل توده سرطانی را از پانکراس وی خارج کنند و پس از جراحی، پزشکان وضعیت جسمانی و روحی لوچیانو را بسیار خوب توصیف کرده‌اند.» اما زمان مشخص کرد که عمل جراحی خیلی هم موثر نبوده است.

 دوست صمیمی‌پاواروتی یعنی دومینگو جمعه مدتی قبل، کنسرتی را در برلین برگزار کرد. او که در تمام طول این کنسرت چشمانش اشک‌آلود بود، پس از پایان کنسرتش گفت: «ما بارها و بارها با لوچیانو این قطعه آریا را خوانده بودیم، وقتی می‌خواستم این قطعه را بخوانم یاد او بودم، اینکه او حالا در حال درد کشیدن است.»

و واقعا هم همین‌طور است چراکه سرطان لوزالمعده در مراحل پیشرفته درد غیر قابل تحملی ایجاد می‌کند. حقیقت این است که مهمترین زمینه‌ساز سرطان لوزالمعده، الکل است و این سرطان در افرادی که مشروبات الکلی مصرف می‌کنند، به شدت رایج است.

 ظاهرا سبک زندگی لوچیانو پاواروتی هم، سبک زندگی سالمی‌نبوده است. گفته می‌شود او علاقه مفرطی به غذا خوردن داشته است. او در سال 1978 نزدیک به 170 کیلوگرم وزن داشته هرچند در سال 2003 وزن او به زیر 120 کیلوگرم رسیده بود.

کد خبر 30947

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز