شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: زالوهای ژاپنی به مناطق مسکونی هجوم آورده‌اند و باعث ناراحتی عمومی شده‌اند.

زالوهای ژاپنی که قبلا تنها د رمناطق کوهستانی دیده می‌شدند، اکنون به مناطق مسکونی هجوم آورده‌اند و با عادت خونخواری‌شان باعث تورم و خارش پوست و ناراحتی عمومی مردم شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز موسسه فرهنگ زیست‌محیطی، یک سازمان پژوهشی خصوصی در ایالت چیبا در شرق توکیو می‌گوید. زالوی زمینی -که در ژاپنی به آن یامابیرو  می‌گویند- در 29 استان از 47 استان ژاپن مشکل‌ساز شده است.

زالوهاسشوار بر گوزن‌ها و گرازها که به خاطر تخریب جنگل‌ها و کاهش جمعیت روستایی تعدادشان افزایش یافته است، به شهرک‌ها و روستاها راه‌ یافته‌اند.

این زالوها که اندازه‌ای حدود 1.5 سانتی‌متر پیش از خونخواری دارند، اکنون به ضیافت بدن انسان‌ها رفته‌اند.

شیگهکازو تانی، رئیس موسسه فرهنگ زیست‌محیطی می‌گوید: "یامابیرو  به درون جوراب انسان‌ها می‌روند، و برای حدود یک ساعت در آنجا می‌مانند، و پس از این مدت خونخواری اندازه بدنشان 10 برابر می شود. تازه در این هنگام است که افراد متوجه وجود زالو  بر روی بدنشان می‌شوند."

او  می‌افزاید:‌ "مشکل اصلی این است که خونریزی متوقف نمی‌شود و ناحیه  مبتلا ورم می‌کند و به خارش می‌افتد."

اما بهترین راه برای  خلاصی از این خون‌آشام‌ها چیست؟

تانی می‌گوید: "ما با بریدن درختان و چیدن علف‌های بلند برای جلوگیری از نزدیک‌شدن حیوانات وحشی به محل‌های مسکونی، باعث تابش آفتاب به محل‌های زندگی زالوها و نامناسب‌شدن این مناطق برای آنها شده‌ایم و در نتیجه آنها به محل‌های زندگی انسان‌ها هجوم  آورده‌اند."

" اکنون هم مجبوریم این مناطق را سمپاشی کنیم و زالوها را بکشیم، یا این ناراحتی را تحمل کنیم."

کد خبر 30943

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز