همشهری آنلاین: یک رسانه روسی اعلام کرد: روسیه در ادامه بمباران مواضع تروریست‌ها در سوریه، حمله هوایی به مراکز اقتصادی و تامین کننده بودجه گروه‌های تروریستی بویژه داعش را در دستور کار قرار داده است.

روسیه مراکز اقتصادی داعش را بمباران می کند

به گزارش ایرنا، داعش با اتکا به درآمدهای نفتی سوریه، غارت بانک ها و مراکز اقتصادی موصل پس از اشغال این شهر در عراق، اکنون به ثروتمندترین گروه تروریستی جهان تبدیل شده است و از این منابع برای گسترش نفوذ خود و عضو گیری از سراسر جهان بهره می برد.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک روز یکشنبه با اعلام تصمیم روسیه به بمباران مراکز اقتصادی داعش در سوریه به عنوان شاهرگ اصلی حیات این گروه تروریستی تکفیری، نوشت: ' داعش اکنون با تسلط بر منطقه ای بزرگتر از بریتانیا حدود هفت میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد.'

داعش با استفاده از مناطق مرزی اشغال شده در عراق و سوریه، نفت به مشتریان می فروشد و بیشترین اتهام در این تجارت غیرقانونی متوجه خریدارانی از کشور ترکیه است. تاکنون هیچ اقدامی برای ممانعت از این کار انجام نشده است.

این گروه تروریستی که پنج سال پیش با حمایت کشورهای آمریکا، انگلیس، قطر، عربستان ، ترکیه و فرانسه با استفاده از خاک ترکیه برای براندازی حکومت سوریه مسلح و به این کشور اعزام شد، هر روز با استخراج و فروش 50 هزار بشکه نفت از سوریه و عراق چندین میلیون دلار درآمد دارد.

داعش همچنین بزرگترین معدن فسفات عراق را تحت کنترل گرفته و از صادرات آن سالانه حدود 50 میلیون دلار درآمد دارد و کارخانه اسید فسفریک و اسید سولفوریک القائم این کشور برای داعش سالانه 300 میلیون دلار ارزآور است.

افزون بر این موارد، داعش از فروش تمامی کالاها مالیات می گیرد و کارمزد عملیات بانکی و همچنین تعرفه عبور و مرور و گمرکی از دیگر محل های درآمد این گروه تروریستی تکفیری است.

خلبانان روسیه از سه شنبه گذشته با درخواست ارتش سوریه و اخذ مجوز پارلمان چندین مرکز فرماندهی کاملا استتار شده، مخابراتی، پناهگاه زیرزمینی، انبار مهمات و مراکز آموزش نیروی تروریست ها را در مناطق مختلف سوریه نابود کردند.

موفقیت ارتش روسیه برای کاهش توانایی داعش و سپس ادامه بمباران ها برای نابودی کامل گروه های تروریستی در حالی صورت گرفته که در جریان عملیات یکساله ائتلاف آمریکایی، این گروه حتی قوی تر نیز شده است و توانسته مناطق بیشتری از خاک سوریه و عراق را تصرف کند.

کد خبر 309378

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha