یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: ۲۸ هنرمند آثار خود را در شاخه‌های مختلف هنرهای تجسمی با محوریت یک سوژه‌ی اجتماعی به‌نمایش می‌گذارند.

تجسمی

به گزارش ايسنا؛ ماهیار چرمچی - نمایشگاه‌گردان نمایشگاه «کبریت‌های نیم‌سوخته» -  اظهار کرد: 28 اثر از 28 هنرمند در قالب عکس، نقاشی، حجم، گرافیک، تصویرسازی و ویدئواینستالیشن در این نمایشگاه ارائه می‌شوند. این آثار موضوع‌محور هستند و 90 درصد آن‌ها به‌صورت اختصاصی برای این نمایشگاه خلق شده‌اند.

او ادامه داد: آثار این نمایشگاه درباره‌ی یک سوژه‌ی اجتماعی کار شده‌اند. در اینجا کبریت به مثابه یک انسان است و مثل انسان یک‌ بار فرصت دارد زندگی کند. حالا در این مسیر، زندگی‌اش را صرف چه کاری بکند برای هر کس متفاوت است. در واقع هر جعبه کبریت مثل یک جمع است که هر کدام از آن‌ها به یک سمت حرکت می‌کند. در واقع سوژه این نمایشگاه، یک سوژه استعاری است.

چرمچی همچنین بیان کرد: این سوژه مدت‌ها دغدغه شخصی من بود و می‌خواستم یک نمایشگاه انفرادی در این رابطه برپا کنم؛ اما با هنرمندانی که جهان‌بینی‌های مختلفی داشتند، صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که یک نمایشگاه گروهی برگزار کنیم. بیشتر هنرمندانی که در این نمایشگاه اثر دارند، هنرمندان روایتگر هستند و جهان‌بینی خاص خود را دارند.

فرشاد آل خمیس، ابوحمید اسدی، ابوسعید اسدی، سعید امکانی، نیکو ترخانی، یلدا جمالی، امید چرمچی، ماهیار چرمچی، محمدعلی چوهدری، بابک حقی، سمیرا حمزه‌زاده، مونا خوش‌اقبال، یحیی رویدل، بهروز سیف‌اللهی، فرشته شادی، شواتیر، الناز صباغ‌پور، آبا عابدی، مریم علیزادفرد، پگاه لالی، شیرین محسنی نسب، مهرداد مسیحا، شیما مطلبی، تارا نظم‌زاده و معین هاشمی‌نسب هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

نمایشگاه کبریت‌های سوخته از 17 تا 30 مهرماه از ساعت 16 تا 20 در گالری حنا به نشانی خیابان دولت، ابتدای بلوار کاوه، خیابان اخلاقی شرقی، جهان‌تاب، بیگلرپور شرقی، شماره 19 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

کد خبر 309369

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha