همشهری آنلاین: یک کارشناس طب سنتی مصرف بیش از حد گوجه فرنگی را موجب اختلالات گوارشی مانند نفخ, درد معده و ورم معده عنوان کرد.

آسیب مفاصل و معده با مصرف زیاد گوجه فرنگی

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, از دیدگاه طب سنتی غذاها دارای مزاج هستند و مصرف هر ماده غذایی خود به تنهایی می‌تواند بر کیفیت مزاج افراد تاثیر بگذارد.

به عنوان مثال مواد غذایی مانند گوشت گاو و ماهی، جو، ماست، دوغ، انار، آلو، خیار، گوجه، هندوانه، باقلا، غوره، کدو، نارنج، لیمو و سماق از دسته غذاهای سرد محسوب می‌شوند که مداوت بر مصرف آن بدن را به سمت سردی گرایش می‌دهد که به نوبه خود بیماری‌زاست ولی این دسته از غذاها برای افرادی که خیلی گرم مزاجند و فعالیت بدنی زیاد دارند می‌تواند مفید باشد؛ البته مصرف گوشت گاو خود به تنهایی برای گرم مزاجان نیز زیاد مفید نیست چرا که از دسته گوشت‌هایی که بدن را آزار می‌دهد.

سید جواد علوی کارشناس طب سنتی در این باره می‌گوید: مواد غذایی مانند گوشت گوسفند، گندم، خرما، عسل،گردو، پسته، بادام، فندق و بادام زمینی، شیره انگور، هویج، انجیر، دارچین، زنجبیل، زعفران، بابونه و نعناع از جمله غذاهای گرم محسوب می‌شود که به مصرف آنها به بدن انرژی می‌دهد و افراد از مصرف آنها سود می‌برند به خصوص سردمزاجان ولی گرم مزاجان باید بدانند که مصرف این دسته از مواد غذایی را باید محدود کنند.

گوجه فرنگی

  • کوتاه و مختصر پیرامون خواص گوجه فرنگی

-گوجه فرنگی از دیدگاه طب سنتی سرد و خشک است.

-مصرف زیاد گوجه فرنگی برای اشخاص سوداوی مزاج مناسب نیست.

-گوجه فرنگی سبز و نرسیده سمی و مضر است.

-سالاد خیار با گوجه غذای مناسبی در فصول گرم است ولی بهتر است که سرد مزاجان کمتر مصرف کنند و در صورت تمایل آن را همراه با پونه و نعناع مصرف کنند.

-مصرف بیش از حد گوجه فرنگی موجب اختلالات گوارشی مانند نفخ, درد معده و ورم معده می‌کند.

-مصرف زیاد گوجه فرنگی موجب درد مفاصل می‌شود.

-از گوجه فرنگی می‌توان ماسکی برای شفاف شدن صورت تهیه کرد و گوجه را ورقه ورقه کرد و بر روی جوش‌های صورت قرار دارد.

کد خبر 309347

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha