مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۱
۰ نفر

نخستین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و توسعه شهری از پس فردا سه‌شنبه آغاز به‌کار می‌کند. دیروز به همین‌خاطر ناصر امانی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران، در نشست خبری به تشریح جزئیاتی از این کنفرانس پرداخت.

شهرتهران

وي ابتدا به اين اشاره كرد كه برگزاري نخستين كنفرانس بين‌المللي برنامه‌ريزي و توسعه شهري در جلسه شوراي برگزاري همايش‌هاي شهرداري تهران مصوب شد. وي اين كنفرانس را ابتكاري در حوزه مديريت شهري دانست و گفت كه به‌خاطر روند معكوس شدن هرم جمعيتي شهرنشيني پس از انقلاب بايد با هم‌انديشي و چنين كنفرانس‌هايي اين روند تغيير جهت دهد. به گفته اماني اكنون 75درصد جمعيت كشور شهرنشين هستند. اماني با بيان اينكه اين كنفرانس 2نشست عمومي و 9نشست تخصصي خواهد داشت محورهاي كلي و علمي كنفرانس را اعلام كرد.

جايگاه و نقش مديريت و برنامه‌ريزي شهري در نظام حكمروايي كشور، جايگاه و نقش كاركرد سياستگذاري و مديريت شهري در توسعه پايدار، نظام مديريت و برنامه‌ريزي شهري سازگار با اقتصاد مقاومتي، نحوه تأمين حقوق عمومي در مديريت و برنامه‌ريزي شهري و محدوديت‌هاي اجرايي در مديريت برنامه‌ريزي شهري ازجمله اين محورها بود كه وي به آنها اشاره كرد. در ادامه نشست ديروز مديركل برنامه و بودجه شهرداري تهران نيز به نكاتي ديگر اشاره كرد. به گفته مهدي پندار حدود 200مقاله به دبيرخانه كنفرانس رسيده كه پس از بررسي و داوري 103مقاله به‌صورت كامل ارائه شد و در نخستين كنفرانس نيز 41مقاله در قالب 9نشست تخصصي ارائه خواهد شد. وي اضافه كرد كه مديران شهري كشورهايي همچون اسپانيا، كويت، عراق، مالزي، هند، سنگاپور، تركيه و كره‌جنوبي در اين كنفرانس حضور مي‌يابند. نخستين كنفرانس بين‌المللي برنامه‌ريزي و توسعه شهري چهاردهم و پانزدهم مهرماه در مركز همايش‌هاي كتابخانه ملي ايران برگزار مي‌شود.

کد خبر 309305

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha