همشهری آنلاین: تیم بایرن مونیخ با پیروزی مقتدرانه بر دینامو زاگرب توانست دومین آزمون خود در لیگ قهرمانان را با موفقیت پشت سر گذارد. بایر لورکوزن، یکی دیگر از نمایندگان آلمان در این رقابت‌ها از میزبان خود، بارسلونا شکست خورد.

Tiago-Lewi

در نخستین دیدارهای هفته‌ دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا تیم بایرن مونیخ که در نخستین هفته میزبان یونانی خود المپیاکوس پیرئوس را شکست داده بود، این بار میزبان دینامو زاگرب، قهرمان کرواسی بود.

بایرن، صدرنشین کنونی بوندس‌لیگا، دومین آزمون خود در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگا‌ه‌های اروپا را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت. این تیم که در گروه F قرار دارد، تیم دینامو زاگرب را با ۵ گل شکست داد و جای خود در صدر جدول این گروه را محکم کرد.

بایرن مونیخ در تمام طول بازی تیم برتر میدان بود و به ویژه در نیمه نخست اقتدار خود را با زدن ۴ گل به نمایش گذاشت. مونیخی‌ها در همان یک ربع بازی حاصل حملاتشان را گرفتند و در دقیقه ۱۳ توسط دوگلاس کوستا، مهاجم برزیلی تیزپای خود به نخستین گل دست یافتند.

تیاگو، هافبک اسپانیایی بایرن که اولین گل تیمش را ساخته بود، در دقیقه ۲۲ موقعیت مناسبی برای روبرت لواندوسکی، ستاره لهستانی بایرن فراهم آورد تا دومین گل رکورددار قهرمانی بوندس‌لیگا نیز به ثمر رسد.

بازیکنان دینامو زاگرب هنوز شوک گل دوم را هضم نکرده بودند که ماریو گوتسه در دقیقه ۲۵ ضربه سوم را بر پیکر قهرمان کرواسی وارد کرد.

چهارمین گل بایرن مونیخ تنها سه دقیقه بعد (دقیقه ۲۸) به ثمر رسید تا نیمه اول با نتیجه ۴ بر صفر پایان یابد. زننده‌ این گل نیز روبرت لواندوفسکی بود که پاس ارسالی از سوی دوگلاس کوستا را درون دروازه دینامو زاگرب جای داد.

بایرن مونیخ علی‌رغم آن که ۴ گل از مهمان خود جلو بود، نیمه دوم را نیز تهاجمی آغاز کرد. گل پنجم بایرن مونیخ که در دقیقه ۵۵ توسط روبرت لواندوفسکی به ثمر رسید، حاصل پاس‌کاری تماشایی او، دوگلاس کوستا و تیاگو بود. بایرن مونیخ پس از این گل از سرعت بازی کاست، اما همچنان کنترل میدان را حفظ کرد تا این دیدار با همین نتیجه به پایان رسد. در دیگر دیدار گروه F المپیاکوس پیرئوس ۳ بر ۲ بر میزبان خود، آرسنال پیروز شد.

اف ث بارسلونا ۲ - بایر لورکوزن یک

بایر لورکوزن نیز که یکی از چهار نماینده‌ آلمان در لیگ قهرمانان است، در گروه E مهمان تیم پرآوازه اف ث بارسلونا از اسپانیا بود، اگرچه در این دیدار خوش درخشید، اما در نهایت دست خالی زمین را ترک کرد. لورکوزن در دقیقه ۲۲ با گل پاپادوپولوس، مدافع یونانی خود یک بر صفر از بارسلونا پیشی گرفت و توانست تا دقیقه ۸۰ بازی این نتیجه را حفظ کند.

بازیکنان لورکوزن در ده دقیقه پایانی بازی، آن تمرکز و دقت لازم را در مقابله با حریف از خود نشان ندادند و در عرض کمتر از سه دقیقه ۲ گل خوردند. در دقیقه ۸۰ سرگئی روبرتو گل تساوی را به ثمر رساند و در دقیقه ۸۲ نیز لوئیس سوارز، ستاره اروگوئه‌ای بارسلونا با زدن گل دوم شکست لورکوزنی‌ها را رقم زد. در دیگر دیدار این گروه تیم باته بورسیف از بلاروس با نتیجه ۳ بر ۲ آ اس رم از ایتالیا را مغلوب کرد.

در ديگر ديدارهاي هفته دوم ليگ قهرمانان اروپا، در گروه G اف ث پورتو (پرتغال) چلسی (انگلیس) را ۲ بر یک شکست داد و ماکابی تل‌آویو (اسرائیل) ۲ بر صفر مغلوب دینامو کی‌يف (اوکراین) شد. در گروه H نیز زنیت سن پترزبورگ (روسیه) ۲ بر یک از سد گنت (بلژیک) گذشت و اف ث والنسیا (اسپانیا) با یک گل بر میزبان فرانسوی خود، المپیک لیون پیروز شد.

 

کد خبر 309177

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha