فروش خودرو زیر قیمت، ترفند اعضای باند کلاهبرداری بود که با استفاده از آن توانستند ده‌ها نفر را فریب دهند و پول کلانی به جیب بزنند.

متهمان

تحقيقات براي دستگيري اعضاي اين باند از مدتي قبل در دستور كار پليس آگاهي رباط كريم قرار گرفت. شاكيان كه متقاضيان خريد خودرو بودند، در نشريات محلي رباط كريم با آگهي‌هاي شركتي كه وعده فروش زير قيمت خودرو را مي‌داد، روبه‌رو شده بودند. بررسي‌ها نشان داد كه مدير شركت ابتدا به چند نفر از مشتريانش خودروها را زير قيمت بازار فروخته اما در ادامه از ساير مشتريانش كلاهبرداري كرده و گريخته بود.

يكي از شاكيان در اين‌باره گفت: مدتي قبل آگهي اين شركت ليزينگ را ديدم و چون قيمت خودروي مورد نظرم خيلي پايين‌تر از بازار بود، به دفتر شركت در پرند رفتم تا خودرو بخرم. در آنجا مدير شركت برخورد خوبي با من داشت و گفت كه به‌دليل حجم بالاي فروش خودرو به مشتريان تخفيف مي‌دهد. من هم فريب حرف‌هايش را خوردم و پول خريد خودرو را به حسابش واريز كردم و منتظر تماس شدم تا خودروام را تحويل بگيرم اما خبري نشد. تا اينكه وقتي دوباره به دفتر شركت رفتم فهميدم مدير شركت كلاهبرداري كرده و فراري شده است. آن موقع بود كه فهميدم به‌جز من ده‌ها نفر ديگر هم به همين شكل كلاه سرشان رفته است.

در ادامه رسيدگي به اين پرونده ده‌ها نفر ديگر كه در انتظار تحويل گرفتن خودرو از اين شركت بودند، وقتي فهميدند مدير شركت كلاهبردار است و از دريافت خودرو خبري نيست، به پليس آگاهي رباط كريم رفتند و از او شكايت كردند. بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌داد مدير شركت با همدستي 3نفر ديگر تاكنون 96دستگاه خودرو پيش‌فروش كرده و حدود 7ميليارد و 300ميليون ريال به جيب زده است.

در چنين شرايطي تحقيقات براي دستگيري 4متهم فراري آغاز شد تا اينكه چند روز قبل مأموران به اطلاعاتي درباره مخفيگاه آنها دست يافتند و آنان را دستگير كردند. سرهنگ گلزاري، جانشين فرمانده انتظامي ويژه غرب استان تهران با اعلام اين خبر گفت: متهمان در جريان بازجويي‌هاي اوليه به كلاهبرداري از شاكيان اعتراف كردند. وي افزود: متهمان هم‌اكنون با صدور قرار قانوني در بازداشت به‌سرمي‌برند و تحقيقات از آنها ادامه دارد.

کد خبر 309132

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha