چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت گوگل تبلتی جدید به نام پیکسل سی را با امید به اینکه بتواند در بازار تبلت جهان موجی جدید خلق کند رونمایی کرد.

تبلت

براساس گزارش Cnet، اين شركت تبلت پيكسل سي 10.2 اينچي خود را (C به نشانه Convertible يا قابل تبديل بودن) به همراه صفحه‌كليد مجزايي در كنفرانس خبري در سن‌فرانسيسكو رونمايي كرد. اين تبلت مانند ديگر محصولات سري پيكسل محصولي مختص گوگل است و برخلاف محصولات سري نكسوس كه با همكاري ديگر شركت‌ها توليد شده‌اند، اين تبلت توليد اختصاصي شركت گوگل است.

تبلت گوگل

اين تبلت بدنه فلزي داشته و به سيستم عامل اندرويد مجهز است و از پردازشگر هشت هسته‌اي Nvidia Tegra X1 و حافظه‌اي سه گيگابايتي برخوردار است. به گفته اندرو بورز مدير محصولات گوگل، صفحه‌كليد اين تبلت به صورت مغناطيسي به تبلت متصل مي‌شود و داراي بلوتوث است و مي‌توان از آن به عنوان پايه تبلت نيز استفاده كرد.

اين تبلت در بازار پرهياهوي تبلت در جهان كارزار دشواري را در پيش رو دارد. رقبايي مانند اپل كه به تازگي تبلت 12.9 اينچي‌اش را وارد بازار كرده و به قلم ديجيتال و صفحه كليد مجهز است تنها يكي از موانع موجود برسر راه اين محصول جديد است. علاوه بر اين بازار تبلت درحال ركود است و انتظار مي‌رود ميزان فروش اين تجهيزات الكترونيكي در سال 2015 با هشت درصد كاهش مواجه شود.

قيمت نسخه 32 گيگابايتي اين تبلت جديد 499 دلار و قيمت نسخه 64 گيگابايتي آن 599 دلار اعلام شده‌است. صفحه‌ كليد نيز به صورت مجزا 149 دلار قيمت دارد كه در مقايسه با آي‌پد پرو كه 799 دلار قيمت داشته و صفحه‌كليد آن 169 دلار به فروش مي‌رسد،‌ قيمت مقرون به صرفه‌تري به نظر مي‌آيد.

کد خبر 308984

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha