همشهری آنلاین: مقامات ناظر زیست‌محیطی آمریکا روز سه‌شنبه ۲۵ اوت (۳ شهریور) اعلام کردند که پالایشگاه‌های نفت در این کشور با استانداردهای سخت‌تری در سال‌های آینده درباره گازهای خروجی سمی که باعث مشکلات ریوی و افزایش خطر سرطان می‌شوند، روبرو خواهند بود.

refinary

به گزارش رويترز سازمان حفاظت از محیط‌زیست آمریکا (EPA) حکمی را نهایی کرد که تا سال 2016 به‌طور کامل اجرا خواهد شد و هدف از آن کاهش خروجی‌های بنزن و سایر مواد سمی است.

EPA اعلام کرد هزینه مالی اصلاح پالایشگاه‌ها برای کاهش خروج این گازهای سمی حدود 283 میلیون دلار با هزینه سالانه 63 میلیون دلار خواهد بود، اما این استانداردها «تأثیر ناچیزی بر قیمت فراورده‌های نفتی مانند بنزین و سوخت دیزل خواهد داشت»

جینا مک‌کارتی، رئیس EPA گفت کاهش آلودگی خطر سرطان ناشی از آلاینده‌های خروجی از پالایشگاه‌ها را برای بیش از 1.4 میلیون نفر خواهد کاست و «گامی عمده در جهت وظیفه EPA برای محافظت جوامع آسیب‌پذیر قرار گرفته در نزدیکی این پالایشگاه‌ها است.»

این استاندارد نیاز پایش مداوم غلظت‌های بنزن و سایر آلاینده‌ها در خط حصار پالایشگاه‌ها خواهد داشت. EPA اعلام کرد، کنترل‌ها بر گازهای خروجی در محل مشعل‌ها، تانک‌های ذخیره و عملیات کک سازی تأخیری را تقویت خواهد کرد و به‌این‌ترتیب از ورود هزاران تن از مواد خطرناک آلاینده به هوا جلوگیری خواهد شد.

گروه صنعتی «انستیتوی نفت امریکا» (API) اعلام کرد باوجود اصلاحات عمده‌ای که EPA در حکمش ایجاد کرده است، اما تخمین زده می‌شود که اجرای این مقررات هنوز هزینه‌ای بیش از یک میلیارد دلار داشته باشد.

کد خبر 308929

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha