همشهری آنلاین: خبرگزاری‌ها اعلام کردند در پی ازدحام جمعیت در سرزمین منا، تاکنون ۳۰۰ نفر از حجاج کشته و بیش از ۴۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند. این آمار به احتمال زیاد تغییر خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری‌ها سازمان دفاع شهری سعودی در خبرهاي اوليه از اين حادثه اعلام کرد که در جریان ادای مناسک حج در سرزمین منا دست کم 150 تن كشته شدند؛ خبرهاي بعداز اين حادثه با رقم  220 تن همراه شد و  سي ان ان لحظاتي قبل اين رقم را بيش از 300 تن اعلام كرد. اين شبكه تلويزيوني رقم مجروحان را 450 نفر اعلام كرد.

stampede

به گزارش فارس شبکه خبری العربیه، در خبری فوری گزارش داد که در این حادثه که به دلیل ازدحام بسیار جمعیت اتفاق افتاد 400 نفر دیگر از حجاج زخمی شده‌اند؛ بیشترین اعمال حج مانند قربانی کردن و رمی جمرات در منا انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر از تایید مرگ 12 ایرانی و مجروح شدن 24 تن (تا لحظه مخابره این خبر) در حادثه امروز رمی جمرات در مکه خبر داد.

در همين حالا مهندس وحید رحمتی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هنوز آمار قطعی از حادثه‌دیدگان ایرانی در دست نیست، گفت:

آمار تقریبی فوتی‌ها و مجروحان این حادثه تا یک ساعت آینده اعلام می‌شود. اما با توجه به وسعت حادثه امروز رمی‌جمرات در منا، این آمار نیز قطعی نخواهد بود و تخمینی است.

رحمتی علت این حادثه را ازدحام و فشار جمعیت در رمی‌جمرات عنوان کرد.

وی همچنین از آماده‌باش بیمارستان‌ هلال احمر در مکه جهت پذیرش و ارایه خدمات لازم به زائران خبر داد.

کد خبر 308303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha