شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۷
۰ نفر

بازی چلسی - آرسنال همیشه یکی از داغ‌ترین بازی‌های فصل لیگ برتر است اما امشب، این بازی، می‌تواند برای هر دو تیم یک رستگاری در ابتدای فصل باشد.

آرسنال در مسلخ چلسی

آبي‌ها شروع وحشتناكي در ليگ داشته‌اند و با 4امتياز از 5بازي، بدترين شروع را در 29سال اخير ثبت كرده‌اند. همين شروع وحشتناك ژوزه مورينيو سرمربي آنها را در چنان تنگنايي قرار داده كه سرمربي پرتغالي مجبور شده از جايگاه خود به‌عنوان سرمربي تيم مدافع عنوان قهرماني دفاع كند.

همين شرايط اين بازي خانگي را براي او و تيمش بسيار سرنوشت‌ساز كرده و پيروزي در آن، مي‌تواند فشارها را روي آرسنال و سرمربي فرانسوي‌اش آرسن ونگر منتقل كند. در مقابل توپچي‌ها كه از 5بازي 10امتياز گرفته‌اند، بعد از شكست 2بر يك برابر دينامو زاگرب در ليگ قهرمانان، به تنها چيزي كه نياز ندارند، شكست در برابر يك رقيب سنتي است.

اين شرايط انگيزه‌هاي زيادي به هر دو تيم براي پيروزي داده و مورينيو گفته كه تيمش، بعد از 2باخت متوالي در ليگ، فرصت هيچ اشتباه ديگري را ندارد: «بازي شنبه يك بازي بزرگ است. ما برابر رقيب بزرگي قرار خواهيم گرفت و برد در آن مي‌تواند ما را در موقعيت بهتري قرار بدهد. ما تا اينجا نتايج بد زيادي داشته‌ايم و حالا در شرايطي نيستيم كه يك نتيجه بد ديگر را هم به آنها اضافه كنيم.»

چلسي بعد از ناكامي‌هاي داخلي، در ليگ قهرمانان برابر نماينده رژيم صهيونيستي به پيروزي بزرگي رسيد و 4بر صفر برنده شد.

در آن بازي، مورينيو تيمش را با 6تغيير نسبت به باخت برابر اورتون به ميدان فرستاد. در رسانه‌ها گفته مي‌شود كه مورينيو قيد بازيكناني مانند جان تري و ديه‌گو كاستا را كه با روزهاي خوبشان فاصله زيادي دارند، زده و به جوانان پرانگيزه تيم رو آورده است. او در بازي ليگ قهرمانان، تري كاپيتان تيم، كاستا و برانيسلاو ايوانوويچ را از ليست تركيب تيم بيرون گذاشت. سرمربي پرتغالي البته بعد از بازي اعلام كرد كه مشكلي با تري ندارد.

  • دشمنان قديمي در كنار خط

به جز مسائل تاكتيكي، اين بازي به‌خاطر تقابل مورينيو و ونگر، مي‌تواند آبستن حوادث عجيب اما تجربه‌شده هم باشد. 2مربي بارها در طول سال‌ها در كنار زمين درگير شده‌اند و در همين ابتداي فصل، رفتار آنها در انتهاي بازي كاميونيتي شيلد دوباره رابطه آنها را به صدر اخبار رسانه‌ها رساند.

ونگر ديروز در آستانه اين بازي، همانطور كه انتظار مي‌رفت، از سوي خبرنگاران درباره احتمال دست‌دادن با مورينيو مورد سؤال قرار گرفت و در مقابل عملا عدم‌تمايلش را به اين سؤال‌ها نشان داد: «من نمي‌خواهم در اين‌باره صحبت كنم. در مورد تأثير رفتارهاي مورينيو هم بايد از خود او سؤال كنيد. تنها چيزي كه براي من اهميت دارد فوتبال است.»

او درباره بازي تيمش با چلسي هم گفت: «چيزي كه اهميت دارد كيفيت بازي است و مردم هم روي آن تمركز خواهند كرد. براي ما اين يك بازي بزرگ است و ما به خوبي مي‌دانيم كه موقعيت ما در انتهاي فصل به خوبي به كاري كه در بازي‌هاي بزرگ انجام مي‌دهيم بستگي دارد. من به اينكه چلسي الان كجاي جدول ايستاده است فكر نمي‌كنم. من بيشتر روي عملكرد تيمم در بازي پيش رو فكر مي‌كنم.»

ونگر تا قبل از بازي كاميونيتي شيلد، هرگز نتوانسته بود چلسي را با مورينيو ببرد و برد ابتداي فصل، به يك طلسم چندين ساله پايان داد. توپچي‌ها هم كه سال‌ها برابر چلسي ناكام بودند، حالا مي‌توانند به پشتوانه همين بازي، با اميدهاي بيشتر در استمفوردبريج به ميدان بروند.

  • اميدواري وستهم به برد برابر سيتي

در يك بازي مهم ديگر، امشب منچسترسيتي صدرنشين ليگ با اميد ششمين برد متوالي، در خانه ميزبان وستهم خواهد بود. وستهم اين فصل از 5بازي اول خود 3برد داشته كه 2برد آن برابر آرسنال و ليورپول غول‌هاي ليگ برتر بوده است. همين سابقه اسلاون بيليچ را به پيروزي تيمش اميدوار كرده است: «برد ما برابر آنها يك غافلگيري خواهد بود اما با توجه به نتايجي كه تا حالا داشتيم، منصفانه است كه بگوييم شوكه‌كننده نخواهد بود.»

کد خبر 307680

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha