مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مدت اعتبار آرم‌های طرح ترافیک درسال جدید ‪ ۸۶- ۸۷‬را یک سال و نیم (‪ ۱۸‬ماه) اعلام کرد.

سیدجعفر تشکری هاشمیروز چهارشنبه(14 شهریور) درجمع خبرنگاران گفت: طبق توافقات و تصمیمات نهایی نشست شب گذشته شورای شهر و فرمانداری مدت اعتبار آرم‌های طرح ترافیک درسال جدید از ‪ ۱۲‬به ‪ ۱۸‬ماه افزایش یافت.

وی تاکید کرد: فقط امسال مدت زمان اعتبار آرم‌های طرح ترافیک به دلیل تغییرات زمانی تحویل آرم ‪ ۱۸‬ماه افزایش یافته و از سال آینده نیز طبق روال گذشته همان ‪۱۲‬ماه(یکسال) اما با تغییرات زمانی از تاریخ اول فروردین تا پایان اسفند ماه در نظر گرفته خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته جلسه مذکور فرمانداری با شورای شهر، تمام ابعاد پیشنهاد تعدیل نرخ آرم‌های طرح ترافیک مورد بررسی قرار گرفت و طبق آخرین تصمیم امسال هیچ تعدیلی در نرخ آرم‌های طرح ترافیک صورت نخواهد پذیرفت.

وی نرخ آرم ترافیک برای گروه حمایتی از قبیل خبرنگاران، بیماران خاص، معلولین، خانواده‌های شهدا و جانبازان ‪۵۰‬درصد را‪ ۲۰۰‬هزار ریال و گروه حقیقی شامل شهروندانی که منزل و یا محل کار آنان در محدوده زوج وفرد ویا طرح ترافیک است را دومیلیون و ‪ ۵۰۰‬هزار ریال و افراد حقوقی را شامل نهادها و ارگانهای دولتی می‌شوند را هفت میلیون و ‪ ۵۰۰‬هزار ریال اعلام کرد.

وی با بیان اینکه کار چاپ و رونمایی آرم‌های جدید از امروز آغاز شده‌است، افزود: آرم‌های جدید از شنبه‪ ۱۷‬شهریور به شهروندان تهرانی از طریق ارسال به منازل و یا تحویل به نمایندگان سازمان‌ها توزیع می‌شود.

تشکری هاشمی با اشاره به وضعیت مطلوب ساماندهی ثبت نام متقاضیان آرم های طرح ترافیک درتهران گفت: امسال نیز باکنترل دقیق‌تر واجرای سیستماتیک کار مشکلات نسبت به سال گذشته به حداقل رسیده و نواقص کار کاهش یافته است.

وی همچنین از کیفیت مطلوب‌تر آرم‌های جدید از لحاظ امنیتی و جعل نسبت به سال گذشته خبر داد. وی با اشاره به مسافربران شخصی تاکید کرد : آرم‌های طرح ترافیک به مسافربران شخصی تعلق نمی‌گیرد و تنها مسافربرانی که پلاک خودرو آنان در طرح ساماندهی تبدیل به تاکسی شود مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک را خواهند داشت.

معاون شهردار تهران همچنین از کاهش تعرفه نرخ بلیت‌های اعتباری مترو از ‪ ۲۰‬شهریور خبرداد.

وی گفت:با توافقات جلسه فرمانداری و شورای شهر نرخ بلیت‌های اعتباری دو سفره ازدوهزارو‪ ۵۰۰‬ریال به دوهزار ریال ونیز بلیت‌های اعتباری ده سفره از ‪ ۱۰‬هزار ریال به نه هزار ریال کاهش یافت.

وی خاطرنشان کرد: بلیت‌های اعتباری مذکور از محدودیت اعتبار زمانی و طول مسافت برخوردار نخواهند بود. تشکری هاشمی همچنین ازحذف بلیت‌های تک سفره درسیستم فعلی مترو خبر داد و افزود: به سبب آنکه هیچ سفری با مترو بدون بازگشت نیست این بلیت‌ها ازسیستم فعلی مترو حذف شد.

تشکری هاشمی دربخش دیگری ازسخنانش از راه‌اندازی خط سریع‌السیر اتوبوس BRT ‬در مسیر دپوی شرق تا آزادی خبر داد و گفت: فاز نخست این خطوط از روز شنبه ‪ ۱۷‬شهریور در مسیر مذکور راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: مراحل تکمیلی این طرح درحین اجرا و راه‌اندازی طرح مذکورتکمیل شده و با ورود اتوبوس‌های جدید و احداث ایستگاههای ویژه درمیان خطوط ویژه و نیز نصب سیستم‌های هوشمند اطلاع رسانی در اتوبوس‌ها نواقص بتدریج برطرف می‌شود.

وی با اشاره به تاخیر ورود اتوبوس‌های جدید گفت: درفاز نخست، این خطوط با ‪ ۷۵‬دستگاه اتوبوس جدید موجود به‌صورت سه‌ناوگانی دراین مسیر فعال خواهند شد.

وی گفت: همزمان با راه‌اندازی این خطوط یک خط جدید اتوبوسرانی به طور مکمل درمسیر متروی صادقیه تا آزادی راه‌اندازی می‌شود تا مسافران را در حداقل زمان ممکنه به طور سریع‌السیر به مقصد مورد نظر برساند.

وی حداقل سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها در سرفاصله‌های زمانی تعیین شده با استفاده از ابزارهای انسانی و نیز تمرین رانندگان اتوبوس در حال اجراست که امیدواریم بزودی به صورت نرم‌افزاری به اجرا در آید.

به گفته وی ، با راه‌اندازی خطوط سریع‌السیر اتوبوسرانی ‪ BRT‬درهر ساعت ‪ ۱۰‬هزار مسافر در مسیر دپوی شرق - آزادی جابجا خواهد شد.

کد خبر 30690

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز