همشهری آنلاین: رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در آستانه سال تحصیلی جدید از ساخت ۷۳۰ مدرسه در مناطق محروم کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومي بنياد بركت، دكتر محمد مخبر در مراسم بهره برداری از شش طرح اقتصادي و هشت مدرسه تازه تاسیس در استان مازندارن در شهر بابل گفت که از این تعداد مدرسه، 564 مورد آن به اتمام رسيده و تحویل وزارت آموزش و پرورش شده است.

وی همچنین گفت: بنیاد برکت درحال حاضر215 طرح اقتصادي در سراسر کشور در دست اجرا دارد كه از این تعداد، نزديك به 100 طرح به بهره برداری رسیده است.

رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) افزود: علاوه بر این 215 طرح اقتصادی، در حال حاضر دو هزار طرح زيربنایي نیز در بنياد بركت در دست اجرا است.

به گفته وی، ساخت 400 خانه عالم و مسجد در روستاهای محروم، ساخت خانه بهداشت، بیمارستان، پل و جاده نیز از دیگر اقدامات این بنیاد در مناطق کمتر توسعه یافته کشور است.

مخبر، اجرای طرح سلامت الكترونيك در نقاط صفر مرزي را از ديگر اقدامات بنياد بركت عنوان كرد و افزود: در سه نقطه صفر مرزي در شهرهاي پاوه در كرمانشاه، كليبر در آذربايجان شرقي و زهك در سيستان و بلوچستان، خدمات بهداشت و درماني بصورت رایگان در كمترين زمان ممكن از طرف بنیاد برکت به مردم ارايه مي شود.

رييس ستاد اجرايي فرمان امام (ره)، با اشاره به پرداخت وام قرض الحسنه به بيش از 17 هزار نفر از سوي بنياد بركت، عنوان كرد: برای این کار 70 ميليارد تومان در نظر گرفته شده است.

وي درادامه با بيان اينكه بنياد بركت يك كار بزرگ ديگر نيز در دست اجرا دارد، گفت: تجهيز و تكميل 10 بيمارستان نيمه تمام از ديگر اقدامات است كه در اين زمينه با وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تفاهم نامه ای امضا کرده ایم.

مخبر توجه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به مسايل زيست محيطي را از ديگر اقدامات اين ستاد خواند و افزود: در همين راستا برنامه ريزي كرده ايم تا هزار هكتار از زمين های اطراف تهران را به جنگل تبديل كنيم كه تقريبا كار جنگل كاري در200 هكتارانجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط کشور گفت: در حال حاضر در زمینه اقتصادی و معيشت مردم با مشكل جدي مواجه هستيم و براي برون رفت از اين مشكل، يك راه حل داريم و آن توسعه اقتصادي توام با عدالت در چهارچوب اقتصاد مقاومتي است.

مخبر با اشاره به ويژگي هاي اقتصاد مقاومتي تصريح كرد: مبنايي كه ما در ستاد اجرايي فرمان امام (ره)، آن را دنبال مي كنيم نگاه به درون است. اگرچه تحريم ها و محدوديت‌هايي كه دشمنان براي ما ايجاد كرده اند مشكلاتي را سبب شده، اما اگر به توانايي هاي خود توجه كنيم اتفاقات بزرگي دركشور خواهد افتاد و به منويات مقام معظم رهبري در زمينه اقتصاد دست خواهيم يافت.

رييس ستاد اجرايي فرمان امام(ره) با تاكيد بر اينكه مردمي كردن اقتصاد از اساسي ترين و مهمترين ويژگي اقتصاد مقاومتي است، افزود: دركشورهايي كه رشد اقتصادي در آنها شتاب داشته به فناوري‌هاي نوين و شركت هاي دانش بنيان توجه كرده اند. لذاامروز ما نيز بايد توجه به اين گونه شركت‌ها را در برنامه هاي كاري خود بگنجانيم.

کد خبر 306896

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha