همشهری آنلاین: تیم ملی کاراته کشورمان در نخستین روز از سیزدهمین دوره پیکارهای قهرمانی آسیا به یک مدال طلا توسط مهدی‌زاده، دو نقره توسط احمدی و کرجی و یک برنز توسط قربانعلی‌پور دست یافت.

A.Mahdizade

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، در نخستین روز از سیزدهمین دوره پیکارهای کاراته قهرمانی آسیا که از صبح روز جمعه 13 شهریور ماه در شهر یوکوهامای ژاپن با حضور 285 کاراته‌کا از 33 کشور برگزار شد، تیم ایران توسط امير مهدی‌زاده در وزن منهای 60 کیلوگرم به مدال طلا رسید. سعید احمدی در وزن منهای 67 کیلوگرم و سحر کرجی در وزن منهای 50 کیلوگرم مدال‌های نقره را کسب کردند و مدال برنز نخستین روز هم در بخش کاتای انفرادی توسط مهران قربانعلی‌پور کسب شد.

امیر مهدی‌زاده، نماینده وزن 60 کیلوگرم تیم ملی مردان کاراته در دیدار پایانی برابر حریفی از چین تایپه با نتیجه 9 بر 0 به برتری رسید و با این پیروزی مقتدرانه نخستین مدال طلای کاروان ایران و اولین طلای خود در مسابقات آسیایی را کسب کرد.

مهدی‌زاده در نخستین مبارزه خود حریف چینی را با نتیجه 11 بر 3 شکست داد و به دور دوم راه یافت و در دومین دیدار نیز حریفی از کره شمالی را با نتیجه 8 بر0 را شکست داد. وي در سومین مبارزه خود به مصاف نماینده عربستان رفت و با نتیجه 5 بر 0 به برتري رسيد و به نیمه نهایی راه یافت. مهدی‌زاده در مرحله نیمه نهایی به مصاف حریف ژاپنی رفت و با شکست او توانست به مرحله فینال برسد.

سعید احمدی سومین نماینده مردان کشورمان در وزن منهای 67 کیلوگرم که موفق شده بود به دیدار پایانی راه یابد، برابر حریف قزاقستانی شکست خورد و به مدال نقره رسید. احمدی در نخستین دیدار خود به مصاف نماینده سریلانکا رفت و با نتیجه 6 بر 0 به پیروزی رسید و در مبارزه دوم با حریف کویتی پس از تساوی در وقت قانونی، با رای داوران در هانتی پیروز شد و در مسابقه سوم حریف اردنی را با نتیجه 3 بر 0 شکست داد و به فینال راه یافت.

در وزن منهای 50 کیلوگرم تیم ملی بانوان، سحر کرجی در دیدار پایانی مقابل کاراته‌کای کشور میزبان قرار گرفت و پس از تساوی در وقت قانونی مبارزه، با رای داوران در هانتی بازنده شد و به مدال نقره رسید. کرجی پیش از رسیدن به فینال حریفانی از سریلانکا (8 بر 0)، چین تایپه ( 2 بر 1) و هنگ کنگ (2 بر 0 ) را شکست داده بود.

مهران قربانعلی‌پور در نخستین مبارزه برابر کاتارویی از هنگ کنگ نتیجه را واگذار کرد تا در جدول شانس مجدد مبارازتش را ادامه دهد. وي در این گروه ابتدا کاتارویی از امارات را با 5 پرچم شکست داد و سپس نماینده چین تایپه را از پیش رو برداشت و به مدال برنز کاتای انفرادی مردان رسید.

در در وزن 55- کیلوگرم رضا روشن در دیدار اول خود به مصاف حریفی از کویت رفت و با نتیجه 15 بر 9 شکست خورد. این کاراته‌کا در جدول شانس مجدد به مصاف حرف چین تایپه رفت و با نتیجه 3 بر 0 به پیروزی رسید. و در دیدار دوم هم با حریف ژاپنی روبرو شد که با قبول شکست 7 بر 2 از کسب مدال برنز بازماند.

فاطمه چالاکی، نماینده وزن 55 کیلوگرم تیم ملی کاراته بانوان هم در نخستین مبارزه خود مقابل نماینده کره جنوبی با نتیجه 3 بر 1 شکست خورد. در صورت پیروزی حریف کره جنوبی، چالاکی در مسابقات بعدی می‌توانست شانس خود را در جدول شانس مجدد جست‌وجو کند، اما حریف کره جنوبی در دیدار مقابل ورزشکار چین تایپه با نتیجه 5 بر 3 شکست خورد و بدین ترتیب نماینده‌ کشورمان از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

مهسا افسانه در نخستین گام موفق شد حریف سریلانکایی را با نتیجه 5 بر 0 شکست داده و راهی دور بعد شود. افسانه در دور دوم مقابل کاتارویی از ویتنام نتیجه را واگذار کرد و با توجه به نرسیدن این حریف به دور نهایی، افسانه هم از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

کد خبر 306078

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha