شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۴
۰ نفر

جواد نصرتی: ایسلند با پیروزی تاریخی خود در خانه هلند، همانقدر که خودش را در آستانه صعود به یورو ۲۰۱۶قرار داد، نارنجی‌ها را از صعود اتوماتیک دور کرد.

فوتبال

تيم شگفتي‌ساز اين دوره از رقابت‌ها، براي اينكه به صدرنشيني‌اش در گروه A رقابت‌ها ادامه بدهد هلند را در خاك خودش يك بر صفر شكست داد. آنها تا صعود به جام ملت‌هاي اروپا، يك برد ديگر فاصله دارند.

در همين شب، ولز هم با گل زيباي گرت بيل، گران‌ترين بازيكن دنيا در انتهاي بازي با قبرس، به يك پيروزي باارزش رسيد و حالا با برد در بازي يكشنبه، مي‌تواند صعود را جشن بگيرد. آنها 58سال است كه براي حضور در يك تورنمنت بزرگ انتظار مي‌كشند.

در گروه H، ايتاليا موفق شد با يك گل مالت را شكست بدهد و جاي كرواسي را در صدر جدول بگيرد. كرواسي در اين شب با آذربايجان بدون گل مساوي كرد.

در گروه A، ايسلند كه تا حالا در هيچ تورنمنت بزرگي شركت نكرده بود، با گلي كه گيلفي سيگوردسن هافبك سرشناس خود از روي نقطه پنالتي به ثمر رساند، نارنجي‌ها را در خانه شكست داد. آنها با اين برد، 18امتيازي شدند تا همچنان صدرنشين باقي بمانند و فاصله 2امتيازي خود را با جمهوري چك حفظ كنند. جمهوري چك در همين شب در خانه قزاقستان را 2بر يك شكست داد. ايسلند اگر يكشنبه در خانه قزاقستان را شكست بدهد، بالاتر از جمهوري چك و هلند به مرحله نهايي جام ملت‌هاي اروپا صعود خواهد كرد. براي هلند كه از 7بازي تنها 10امتياز گرفته است، 3بازي بعدي بسيار حياتي است. آنها‌ ماه گذشته دني بليند را با اميدهاي زيادي جانشين گاس هيدينك كردند اما بليند در نخستين بازي رسمي خود، شكست تلخي به چشم ديد.

نارنجي‌ها 6امتياز كمتر از جمهوري چك دارند و تركيه را با تنها يك امتياز كمتر بعد از خود مي‌بينند و بليند اعتراف كرده كه حالا هدف تيمش، ماندن در رده سوم جدول و رسيدن به پلي‌آف جام ملت‌هاست؛ «هدف ما مشخص است و ما براي سوم شدن تلاش خواهيم كرد. اگر از 3بازي بعدي 4امتياز بگيريم، سرنوشت‌مان دست خودمان خواهد بود.» در گروه B بلژيك براي اينكه فاصله 3امتيازي‌اش را با ولز صدرنشين حفظ كند، بازگشت بي‌نظيري برابر بوسني و هرزگوين داشت و بعد از اينكه يك بر صفر عقب افتاد 3گل زد تا به يك برد مهم خانگي برسد.

  • اميد انگليس به صعود

در ادامه اين بازي‌ها، امشب انگليس صدرنشين گروه E اين فرصت را دارد كه صعود خود را قطعي كند. سه‌شيرها هر 6بازي قبلي خود را در مرحله مقدماتي برده‌اند و برابر رقيب بدون خطري به نام سن‌مارينو، هيچ‌چيز ديگري به جز برد و صعود قابل تصور نيست. سوئيس تيم دوم اين گروه در همين شب با اسلووني بازي دارد.

اتريش صدرنشين 16امتيازي گروه G هم اين فرصت را دارد كه همين امشب با پيروزي خانگي برابر مولداوي صعودش را جشن بگيرد البته به شرطي كه روسيه برنده نشود. سوئد تيم دوم اين گروه، با 4امتياز مهمان امشب روسيه است. تساوي هم درصورتي كه نتايج ديگر بازي‌ها به سود اتريش باشد، آنها را براي دومين بار به مرحله نهايي جام ملت‌هاي اروپا مي‌فرستد.

اسپانيا مدافع عنوان قهرماني رقابت‌ها، در بازي خانگي برابر اسلواكي صدرنشين گروه C، نه‌تنها به فكر گرفتن صدر جدول از مهمان خود است كه مي‌خواهد انتقام شكست بازي رفت را هم بگيرد. اسپانيا تنها 3امتياز كمتر از اسلواكي دارد. سزار آسپيليكوئتا مدافع اسپانيا يكي از بازيكناني است كه به فكر پيروزي در اين بازي است؛ «ما مي‌دانيم كه اين بازي‌ها چقدر مهم هستند. اين بازي 3امتياز كليدي دارد. هواداران اين را به خوبي مي‌دانند و ما انتظار داريم كه ما را حمايت كنند.»

کد خبر 306077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha