شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۲
۰ نفر

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از توقف برداشت چوب از جنگل‌های طبیعی کشور خبر داد.

معصومه ابتكار كه روز پنجشنبه همراه با رئيس سازمان جنگل‌ها و مراتع از جنگل‌هاي سياهكل ديدن مي‌كرد، گفت: براي اينكه جنگل‌تراشي اتفاق نيفتد، دولت برنامه جامعي را در دست اجرا دارد كه در همين رابطه، مصوبه‌اي در اواخر سال1392 تصويب شد كه براساس آن، برداشت از جنگل‌هاي طبيعي فقط به درختان آسيب‌ديده، فرسوده و افتاده منحصر مي‌شود. اين مصوبه هم‌اينك در حال اجراست و سازمان حفاظت محيط‌زيست بر ادامه اجراي آن تأكيد مي‌كند.

رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست با اعلام اينكه توقف بهره‌برداري و برداشت از جنگل‌هاي طبيعي، به مقدماتي ازجمله توسعه واردات چوب و توسعه زراعت چوب نياز دارد، ‌خاطرنشان كرد: براي تغيير الگوي مصرف چوب، برنامه‌هاي خوبي از سوي سازمان جنگل‌ها در دولت يازدهم در حال اجراست و در تلاش هستيم براساس برنامه‌اي جامع، عدم ‌بهره‌برداري از جنگل‌هاي طبيعي به اجرا گذاشته شود و اتكاي كارخانه‌ها به چوب وارداتي و صنعتي باشد.

مهندس خداكرم جلالي، رئيس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور هم در حاشيه بازديد از جنگل‌هاي سياهكل بر وجود اهداف مشترك 2سازمان تأكيد كرد. وي با اعلام اينكه در موضوع بهره‌برداري، جنگلداري نزديك به طبيعت را دنبال مي‌كنيم، گفت: طرح تنفس به الزاماتي نياز دارد تا به توقفي كارآمد در بهره‌برداري از جنگل‌ها منجر شود و در حال حاضر نيز در طرح‌هاي فعال جنگلداري به طريقي تنفس وجود دارد.

کد خبر 306072

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha