همشهری آنلاین: منابع خبری اعلام کردند گروه تکفیری داعش برج های خاموشی(آرامگاه مردگان) مرکز باستانی تدمر (پالمیر) را در سوریه منفجر کرد.

داعش بخش دیگری از شهر باستانی تدمر را ویران کرد

به گزارش خبرگزاری صداو سیما ، خبرگزاری فرانسه از دمشق ، مامون عبدالکریم، رئیس آثار فرهنگی سوریه، اعلام کرد گروه افراط گرای داعش دست کم سه برج خاموشی معروف شهر باستانی تدمر را درصحرای سوریه منفجر کرده است.

این مسئول سوری افزود:" سه برج خاموشی تدمر که توسط افراط گرایان داعش خراب شده اند، بهترین و زیباترین برجهای این شهر باستانی بودند." داعش در دو هفته گذشته نیز دو معبد بسیار دیدنی شهر باستانی تدمر را که از آن به عنوان "مروارید صحرای سوریه" یاد می شود، از بین برده بود.

رئیس آثار باستانی سوریه تصریح کرد:" ما گزارش تخریب این برجها توسط داعش را ده روز پیش دریافت کردیم اما به تازگی از صحت این خبر اطمینان یافتیم.

یک موسسه مستقر در آمریکا به نام " ابتکار میراث سوریه" تصاویری ماهواره ای برای ما ارسال کرد که دوم سپتامبر گرفته شده اند. این تصاویر نشان می دهد که گورهای معروفی که توسط خانواده های ثروتمند شهر باستانی تدمر ساخته شده بودند و در واقع نماد پیشرفت اقتصادی این شهر قدیمی در سده های اول پس از میلاد مسیح بودند، توسط افراط گرایان داعش از بین رفته اند.

عبدالکریم افزود برجهای خاموشی که تدمر شهرت خود را مدیون آنها است، شاخصه های مهم معماری این شهر باستانی بودند.

گروه افراط گرای داعش با بهره برداری از هرج و مرجی که مناقشه مسلحانه داخلی سوریه به وجود آورده بود ، جای پای خود را در سوریه باز کرد و بیست و یکم ماه مه توانست با فراری دادن نیروهای دولتی رژیم بشار اسد، شهر باستانی تدمر را که در دویست وپنجاه کیلومتری دمشق واقع شده است، به تصرف خود درآورد. اشغال تدمر توسط نیروهای داعش نگرانیها را درباره آینده این شهر باستانی که بخشی از میراث فرهنگی سوریه محسوب می شود، افزایش داد.

بیست و سوم اوت گذشته افراط گرایان داعش یک معبد معروف را در این شهر باستانی از بین بردند. چند روز پیش از آن خالد الاسد ، رئیس پیشین آثار باستانی شهر را که هشتاد و دو سال داشت، اعدام و جسدش را مثله کرده بودند. داعشی ها یکشنبه گذشته نیز معبد بل را که یکی از زیباترین آثار باستانی سوریه بود، با خاک یکسان کردند.

کد خبر 306030

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha