جمعه ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دومین همایش ملی انیمیشن ایران در کیش آغاز شده است. این همایش با اشاره به حضور موفق ایران در زمینه تکنیک و محتوای انیمیشن در دنیا گفت: ایران بیستمین کشور دنیا در زمینه خلق آثار پویا نمایی است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما دبیر این همایش علی رضا قاسم خان گفت: در این همایش که 11 تا 13 شهریور در کیش برگزار می‌شود 120 نفر از اساتید و فعالان عرصه پویا نمایی حضور دارند.

دبیر همایش افزود: از 62 مقاله رسیده به همایش 20 مقاله برگزیده شد که علاوه بر انشار مقاله‌ها به صورت کتاب 8 مقاله هم در همایش ارائه می‌شود.

هانیه سادات سلکی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته انیمیشن با مقاله تکنیک‌های پویانمایی ژاپن و کاربرد آن در پویانمایی کشورمان یکی از 8 برگزیده مقاله‌های ارائه شده در همایش ملی انیمیشن ایران است.

بهرام عظیمی خالق اثر سیا ساکتی، امیر محمد دهستانی نویسنده و کارگردان مجموعه انیمیشنی فرمانروایان مقدس و قصه ما مثل شد و محمد میر کیانی نویسنده مجموعه قصه ما مثل شد و مدیر پویانمایی شبکه جام جم از مهمانان حاضر در همایش هستند.

هفت کارگروه تخصصی به بررسی مسائل انیمیشن ایران در همایش می‌پردازند و نتیجه آن به عنوان سند راهبردی در اختیار محققان قرار می‌گیرد‌.

صنعت انیمیشن و هنر و رسانه و انیمیشن از محورهای اصلی این همایش است.

قرار است چهار فیلم انیمیشن جمشید و خورشید ، تهران 1500 ، رستم و سهراب و قلب سیمرغ در خانه هنر و لبخند کیش در طول برگزاری همایش نمایش داده شود.

نخستین دوره همایش ملی انیمیشن سال 87 و با همکاری دانشکده صداوسیما برگزار شد.

کد خبر 305986

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha