چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: «جاش گاد» به عنوان بازیگر فیلم «راس و راجر» در نقش «راجر ایبرت»، منتقد سرشناس و فقید سینمای جهان مقابل دوربین می‌رود.

راجر ایبرت

به گزارش ايسنا، کمدی «راس و راجر» به رابطه میان «راجر ایبرت» به عنوان منتقد سینمایی و «راس میر»، کارگردان هالیوودی می‌پردازد که در دهه 70 فیلم «آن‌سوی دره عروسک‌ها» را با همکاری یکدیگر و از طریق کمپانی فاکس قرن بیستم به سینما آوردند.

«ویل فارل» پیش از این برای بازی در نقش «راس میر» انتخاب شده و کارگردانی این فیلم را نیز «مایکل وینترباتم» بر عهده خواهد داشت.

«راجر ایبرت»، منتقد سرشناس آمریکایی که حضور فعالی در عرصه‌ نقد آثار تلویزیونی و سینمایی داشت، پس از نزاع با بیماری سرطان در روز چهارم آوریل 2013 و در سن 70 سالگی بدرود حیات گفت.

«ایبرت» نخستین فردی بود که جایزه‌ی «پولیتزر» را برای نقد فیلم از آن خود کرد. او منتقد شناخته شده‌ای بود که با آثار ماندگار «فدریکو فلینی» و «اورسن ولز» بزرگ شد. وی فیلم «همشهری کین» را مهم‌ترین، اما نه بهترین فیلم تاریخ سینما می‌دانست.

این منتقد تاثیرگذار سینمایی در طول عمر حرفه‌ای خود بیش از 15 کتاب با موضوعات مختلف از جمله نقد آثار «مارتین اسکورسیزی» به نگارش درآورد که «بیدار در تاریکی» از معروف‌ترین آنهاست.

سال گذشته نیز مستند «خود زندگی» ساخته «استیو جیمز» که براساس کتابی پرفروش با همین نام ساخته شده بود در مراسم بزرگداشت «راجر ایبرت» در جشنواره فیلم کن به نمایش گذاشته شد.

کد خبر 305920

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha