چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۷
۰ نفر

محمود مولایی: در یکی از روزهای منتهی به برگزاری دومین مسابقه تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل گوام، تمرینات کارلوس کی‌روش در سکوتی محض انجام می‌شود.

روزهای سختِ کی‌روش

در يكي از روزهاي منتهي به برگزاري دومين مسابقه تيم ملي در مرحله مقدماتي جام جهاني مقابل گوام، تمرينات كارلوس كي‌روش در سكوتي محض انجام مي‌شود. مرد پرتغالي با كلاهي نقاب‌دار در عصر بي‌آفتاب ورزشگاه غول‌‌آساي آزادي با فاصله، چشم به عملكرد شاگردانش دارد. ظاهرا پيش از شروع تمرين همه آنچه بايد در تمرين اتفاق بيفتد را به بازيكنان و دستيارانش گفته است. امور تمرين برعهده دستيارانش است. از ديگو گرفته تا ماركار آقاجانيان كه تسلطش به زبان انگليسي ارتباط بي‌واسطه‌اي با كي‌روش برقرار مي‌كند، بازيكنان را به فعاليت بيشتر در زمين تشويق مي‌كنند. ملي‌پوشان دو به دو كار با توپ را شروع كرده‌اند و در اين ميان كري‌خواني آندرانيك تيموريان و خسرو حيدري جلب توجه مي‌كند. 2بازيكن باتجربه تيم ملي كه نخستين‌بار در تيم جوانان استقلال همبازي شدند، حالا در سال‌هاي آخر بازي خود با حفظ دوستي‌شان پُرانرژي‌تر از بقيه نشان مي‌دهند. كم‌كم بازيكنان به 2گروه تقسيم مي‌شوند و كار با توپ ادامه دارد تا زماني كه نوبت به تمرين دوهاي سرعت و استقامتي مي‌رسد. در اين هنگام دكتر ديگو با «go...go» گفتن كه در فضاي استاديوم خالي از تماشاگر آزادي مي‌پيچيد، ملي‌پوشان را هدايت مي‌كند؛ تماشاگراني كه حالا به اين باور رسيده‌اند كه حق تماشاي تمرينات تيم ملي را ندارند.

اگر در گذشته با هماهنگي‌هاي لازم اين امكان براي تماشاگران فراهم مي‌شد، اكنون مسئولان حراست ورزشگاه با اقداماتي سختگيرانه اجازه ورود علاقه‌مندان به فوتبال را به تمرين نمي‌دهند. ظاهرا اين مساله برخلاف سياست‌هاي مسئولان تيم ملي است. اين موضوع را مي‌شود از درخواست‌هاي عاجزانه سرپرست تيم ملي متوجه شد. افشين پيرواني كه گويا تنها مسئول آزاد براي مصاحبه با خبرنگاران است، از خالي بودن ورزشگاه حيرت كرده است: «باور كنيد حضور نيافتن تماشاگران در تمرين خواسته ما نيست... اتفاقا ما از مردم مي‌خواهيم كه به ورزشگاه بيايند... واقعيت اين است كه فوتبال بدون تماشاگران معنايي ندارد.»

  • حساسيت روي تيم گوام

پيش از شروع تمرين طبق برنامه‌ريزي 3بازيكن به انتخاب مسئولان تيم ملي براي مصاحبه آماده مي‌شوند. اين بار نوبت به جلال حسيني، رامين رضاييان و وحيد اميري رسيد و در صحبت‌هاي كوتاه اشاره به بازي با گوام دارند. آنها چنان از حريف صحبت مي‌كنند كه گويي يكي از تيم‌هاي درجه يك آسياست و البته پيش اينها كي‌روش هم گوام را تيم قدرتمندي معرفي كرده است. تيم ملي در نخستين بازي مقدماتي جام جهاني برابر تركمنستان با تساوي غافلگير شده و ظاهرا همين مسئله كي‌روش را نگران كرده است؛ مردي كه در ادامه تمرين بازي فوتبال را براي بازيكنانش درنظر گرفته و ملي‌پوشان با تركيب 9 به 9 برابر هم قرار گرفته‌اند؛ درحالي‌كه اشكان دژاگه با كاوري متفاوت از 2تيم به‌عنوان بازيكن آزاد به تيم حمله‌كننده كمك مي‌كند اتفاقا از آماده‌ترين بازيكنان تمرين به‌حساب مي‌آيد. اما كي‌روش همچنان نظاره‌گر است. او اين بار با فاصله بسيار از كادر تيم و روبه‌روي جايگاه ايستاده؛ چون تنديسي بي‌تحرك. اين روند تا پايان تمرين ادامه دارد. گرچه او پُرافتخارترين مربي خارجي تيم ملي محسوب مي‌شود و به‌نظر تنها روي تمرين بازيكنانش تمركز كرده، احتمالا در پس‌زمينه ذهن از اتفاقات پيراموني غافل نيست. با عقد قرارداد دوباره اين مربي با تيم ملي هم اختلاف مسئولان ورزش با كي‌روش به پايان نرسيده است. براي همين كي‌روش علاوه بر تمركز روي مسائل فني تيم ملي، مدام عليه مسئولان ورزش مصاحبه مي‌كند. به‌خصوص كه اين مربي شرايط را براي صعود به جام‌جهاني2018 روسيه مساعد نمي‌بيند و نتيجه نگرفتن برابر گوام او را در شرايط دشواري قرار داده است؛ چنان‌كه بازيكنان در زمان سرد كردن بدن‌هاي خود كي‌روش بي‌سروصدا تمرين را ترك مي‌كند.

  • حقيقي و حاج‌صفي در اردوي تيم ملي

عليرضا حقيقي و احسان حاج‌صفي به اردوي تيم ملي پيوستند تا ديروز كارلوس كي‌روش با تمامي بازيكنانش تمرين را برگزار كند. حاج‌صفي كه به‌تازگي به تيم دوم فرانكفورت آلمان پيوسته و جديدترين لژيونر تيم ملي به‌حساب مي‌آيد، خودش را به اين اردو رساند. حقيقي، دروازه‌بان اول تيم ملي كه در ليگ روسيه بازي مي‌كند نيز ديروز به تمرينات اضافه شد تا كادرفني با خيالي‌ آسوده به بازي با گوام بينديشد.

  • كي‌روش: روحاني از ما راضي است، گودرزي و اسدي ناراضي‌اند

كي‌روش كه از دست مسئولان وزارت ورزش دلخور است، مي‌گويد: «واقعا چه چيز بيش از اين لازم است تا بتوان يك كشور و همينطور وزارت محترم ورزش را راضي كرد؟ با نوع عملكردي كه ما در جام جهاني برزيل داشتيم همه كشور و حتي رئيس‌جمهور محترم دكتر روحاني از عملكرد ما راضي بودند. متأسفانه تنها 2نفر از عملكرد ما راضي نبودند و آن هم وزير محترم ورزش و همينطور دكتر اسدي بود.»

کد خبر 305858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha