سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شماره‌های ۶۶ و ۶۷ مجله اثر، فصلنامه علمی، فنی و هنری با درجه علمی ترویجی به صاحب امتیازی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری منتشر شد.

مجله اثر

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، این دو شماره از مجله اثر که تنها مجله علمی- ترویجی مربوط به موضوع میراث فرهنگی است همانند سایر شماره های منتشر شده دربردارنده مقالاتی در حوزه معماری و هنر است.

علاقمندان می‌توانند در شماره 66 این نشریه مقالاتی با عناوین مسجد کبود نگین مجموعه بازار تاریخی تبریز، بررسی روند تحولات تاریخی در گراند هتل قزوین، رویکری جدید برای حفاظت از بناهای تاریخی در مقابل عوامل بیولوژیک در ایران و شاه جدید شوش و انشان را مطالعه کنند.

مطالعه تغییرات میدان های طراحی شده تاریخی براساس نمونه‌هایی از پایتخت‌های صفوی و قاجار‌، مجموعه سرداب‌های عبابافی محمدیه؛ کاربرد نادر معماری دست کند در کارگاه نساجی سنتی‌، بررسی ویژگی های معماری مقبره تیموری خسرویه‌، خراسان شمالی 1 با تأکید بر بازشناسی سیر تحول کالبدی و بناهای تاریخی در پناه قانون از مطالب دیگر مندرج در شماره 66 مجله اثر است.

شماره 67 از مجله اثر در برگیرنده مقالاتی همچون خیابان ولی عصر، چهار باغ معاصر، بازشناسی هویت مسجد پامنار تهران، روند مرمت منبر کاشیکاری مجموعه سلطان بندرآباد؛ یزد، کارایی و دوام تزریق کلر پایریفوس برای کنترل موریانه های زیر زمینی در بناهای تاریخی است.

ویژگی‌های فضایی طرح باغ صفوی سعادت آباد قزوین بر اساس مثنوی‌های روضه الصفات و دوحه الزهار عبدی بیک شیرازی، 5 و 7 یا پنج او هفت؟ بیان هندسی در ساختار قوس های پرگاری ایران و رفع ابهام موجود در نام و ترسیم یکی از دوره‌های معروف، پیدایش قنات پاسخی به تغییر اقلیم در فلات ایران، گزارش مقدماتی فصل اول کاوش در عرصه چهار طاقی بازه هور و بناهای تاریخی در پناه قانون دیگر مقالاتی است که در این شماره به چاپ رسیده است.

گفتنی است، فصلنامه علمی، فنی و هنری «اثر» که از سال 1359 به عنوان قدیمی ترین نشریه در حوزه معماری و هنر به چاپ می رسدبا هدف بازتاب دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه مطالعات شهر سازی ،معماری ، مرمت و حوزه های وابسته به آنها در حوزه هنر و تمدن ایرانی گام برمی دارد.

کد خبر 305839

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha