سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

انیمیشن «شاهزاده روم» که نگاهی به زندگی مادر امام زمان عج دارد به‌طور همزمان در ایران و خارج از کشور اکران می‌شود

انیمیشن

به گزارش همشهري، «شاهزاده روم» يكي از 2 انيميشني است كه در جشنواره سي‌وسوم فيلم فجر در سال گذشته به نمايش درآمد. اين انيميشن سينمايي نگاهي به زندگي مادر امام زمان(عج) دارد كه به گفته عوامل سازنده‌اش قرار است پاييز امسال اكران عمومي خود را بعد از پايان بيست‌ونهمين جشنواره فيلم نوجوانان آغاز كند. اين اثر در بخش بين‌الملل، به رقابت با ديگر آثار راه يافته به جشنواره در همدان خواهد پرداخت. به گفته هادي محمديان، كارگردان، اين پروژه سينمايي نزديك به 2ميليارد هزينه داشته. در اين پروژه سينمايي 105هنرمند و كارتونيست و همچنين 30دوبلور حضور دارند.

  • ضعف در نگارش فيلمنامه انيميشن

هادي محمديان، اميدوار است كه شاهزاده روم در اكران بتواند كودكان، نوجوانان و خانواده‌ها را به سالن‌هاي سينما بكشاند. وي در گفت‌وگو با همشهري، انيميشن ايران را به 3بخش محتوا، كيفيت و توليد تقسيم كرده و مي‌گويد: در محتوا انيميشن‌هاي ايراني به‌دليل وفور قصه و افسانه‌هاي كهن و قصص ديني مشكلي وجود ندارد اما هنوز نتوانسته‌ايم در نگارش فيلمنامه‌ انيميشن موفق باشيم. وي در ادامه به كيفيت آثار انيميشن ايراني اشاره كرده و مي‌گويد: در سال‌هاي اخير به لحاظ كيفيت، آثار خوبي توليد شده كه مي‌توان نمونه‌هايي را نام برد و حتي يك يا 2انيميشن ايراني وجود دارد كه به لحاظ كيفيت مي‌تواند با انيميشن‌هاي خارجي مقايسه شود اما اين تنها در حد يك يا 2نمونه است.

محمديان ادامه مي‌دهد: به لحاظ توليد نيز انيميشن ايران فعاليت پيوسته و مستمر ندارد و در اين زمينه قابل قياس با كشورهاي ديگر نيستيم. سينماي ايران به مفهوم توليد، در حوزه انيميشن كاري نكرده و اگر انيميشني توليد مي‌شود، يا با بودجه شخصي و يا پروژه پرهزينه دولتي است. وي يادآور مي‌شود: نبايد انيماتورها و فعالان اين عرصه را نااميد كرد اما بايد بگويم كشتي انيميشن ايران دارد به گل مي‌نشيند و كسي هم كاري برايش نمي‌كند. در مراسم‌ مختلف ابراز علاقه‌ به حمايت از انيميشن مي‌شود اما وقتي به مرحله اجرايي مي‌رسيم هيچ حمايتي ديده نمي‌شود.

كارگردان انيميشن شاهزاده روم به وضعيت اكران فيلم‌ها نيز اشاره كرده و با بيان اين مطلب كه ازجمله كارگرداناني هستم كه طرفدار فروش گيشه‌اي هستم، تأكيد مي‌كند: با شرايطي كه فيلم‌هاي انيميشن در اكران دارند، حتي نمي‌توان تصور كرد كه يك گام بزرگ در اكران موفق و فروش خوب بردارند.

وي تصريح مي‌كند: هزينه ساخت يك اثر انيميشني بسيار بالاست. با وجود استعدادهاي فراوان، اين هنر نيازمند ديده شدن و حمايت است و اگر حمايت باشد به‌طور حتم انيميشن ايران مي‌تواند هم در سينماي داخل و هم خارج از كشور به رشد مطلوب برسد.

  • اكران در كشورهاي عربي

وي در ادامه درباره اكران انيميشن شاهزاده روم مي‌گويد: اميدوارم اين فيلم با حمايت ارگان‌هايي كه در توليد نتوانستند كمك كنند اكران خوبي داشته باشد. در اين انيميشن 135هنرمند و دوبلور حضور داشتند و افراد توانمندي چون ناصر طهماسب، آريا عظيمي‌نژاد و حسن ايوبي كار مدير دوبلاژي، ساخت موسيقي و تدوين كار را بر عهده داشتند.

وي از شروع اكران‌هاي خارجي اين انيميشن ايراني با توجه به موضوع داستان گفت: اكران خارجي اين انيميشن در كشورهاي بيروت، كويت، ساحل‌عاج، عراق و... شروع شده و انيميشن با دوبله عربي و نام «اميره الروم» دارد به‌ترتيب در كشورهاي عربي نمايش داده مي‌شود. به گفته كارگردان اين انيميشن شاهزاده روم قرار است با زيرنويس انگليسي در برخي از كشورهاي اروپايي نيز اكران شود.

کد خبر 305814

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha