سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت سازنده اپلیکیشن‌های Repix و Relook اپلیکیشنی مشابه کتاب رنگ‌آمیزی ویژه بزرگسالان ارائه کرده‌است تا استرس و اضطراب ناشی از فعالیت‌های روزانه را از کاربران اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها دور کند.

براساس گزارش گاردين، ايده اصلي چاپ كتاب‌هاي رنگ‌آميزي براي بزرگسالان، زدودن استرس و اضطراب روزانه از آنها است، حتي اگر وجود اين كتاب‌ها چهره برخي از منتقدين را از خشم به رنگ ارغواني متمايل سازد.

اين كتاب‌ها رويكرد جديد صنعت چاپ كتاب هستند، تجارت كتاب‌فروشي‌هاي WJSmith در انگلستان را رونق داده‌اند، ميزان فروش كتاب‌هاي غير‌تخيلي در آمريكا را براي ناشران افزوده‌اند و به آمازون كمك كرده‌اند تا موجب خشنودي تعدادي از مشتريان لندني‌اش شود. 

از اين رو است كه اپليكيشني براي اين كتاب‌ها طراحي شده‌است. اپليكيشن Recolor مخصوص گوشي‌هاي آي‌فون داراي مجموعه‌اي ساده از ابزارهاي رنگ‌آميزي است تا كاربر بتواند با يك اشاره مناطق مختلف عكس را تغيير دهد. اين اپليكيشن را Sumoing خلق كرده‌است كه پيش از اين ديگر اپليكيشن‌هاي گرافيكي و عكاسي‌اش بيش از 25 ميليون بار دانلود شده‌اند.

اين شركت فنلاندي بيش از 200 عكس را براي اين اپليكيشن در نظر گرفته‌است و كاربران مي‌توانند آن را به صورت رايگان دانلود كنند،‌اما براي دسترسي به برخي از بسته‌هاي تصويري بايد آنها را خريداري كنند.

آنچه اين اپليكيشن كم دارد، عنصر فيزيكي رنگ‌آميزي كتاب‌ها است: ضربه زدن به يك فضا براي تغيير رنگ آن بهرنگي ديگر با لمس مداد، كشيدن آن روي كاغذ و رنگ‌آميزي كردن يك فضاي سفيد با استفاده از مداد درحالي كه صداي سايش مغز مداد روي سطح كاغذ شنيده مي‌شود بسيار متفاوت است. علاوه بر اين، موبايل‌ها و تبلت‌ها تنها چند ضربه با ايميل و پيامك و شبكه‌هاي اجتماعي كه خود منبع استرس به شمار مي‌روند،‌ فاصله دارند.

نكته منفي ديگر در اين اپليكيشن‌هاي استرس‌زدا، اين است كه هرگز نمي‌توان خارج از خطوط عكس رنگ‌آميزي كرد، ويژگي كه خود يكي از عوامل تفريحي رنگ‌آميزي يك نقاشي را از بين مي‌برد.

کد خبر 305748

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha