سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۷
۰ نفر

بوروسیا دورتموند با پیروزی درخشان ۳ بر یک برابر هرتا برلین به هشتمین برد متوالی خود زیرنظر توماس توخل دست پیدا کرد و دوباره بالاتر از بایرن مونیخ صدرنشین بوندس‌لیگا شد.

فوتبال

 شاگردان توماس توخل با اين پيروزي، همچون بايرن‌مونيخ توانستند ركورد صددرصدي خود را در 3هفته ابتدايي فصل حفظ كنند و به لطف گل زده بيشتر، به‌تنهايي در صدر جدول ليگ هستند.

ستاره دورتموندي‌ها در اين بازي شينجي كاگاوا، هافبك ژاپني بود كه توانست 2گل براي تيمش بسازد. بازيكن 26ساله كه در سال‌هاي 2011 و 2012 با دورتموند قهرمان آلمان شده، بعد از يك دوره ناموفق در منچستريونايتد دوباره در تيمش به يك بازيكن تأثيرگذار تبديل شده است.

اين بازي در هواي بسيار گرم برگزار شد و چندبار داور 2تيم را براي خوردن آب به كنار زمين فرستاد. توخل كه حالا به‌خوبي جاي يورگن كلوپ سرمربي سابق دورتموند را پركرده است، بعد از اين بازي از عملكرد بازيكنانش تمجيد كرد و گفت: «به‌خاطر گرماي هوا طبيعتا بيشتر دچار مشكل شديم اما توانستيم به چيزي كه مي‌خواستيم، برسيم. از نظر من وقتي كه تنها در صدر جدول باشيم خيلي بهتر است تا اينكه آن را با تيم ديگري (بايرن‌مونيخ) تقسيم كنيم اما اين شرايط موقت است و بايد به آينده فكر كنيم.

اينكه قبل از تعطيلات بازي‌هاي ملي توانستيم خودمان را به صدر برسانيم، دستاورد بزرگي است.» گل‌هاي بوروسيا دورتموند را ماتس هوملز مدافع مياني اين تيم، پيه‌ر امريك اوباميانگ و آدريان راموس (در دقيقه90) به ثمر رساندند. در ديگر بازي‌ها بوروسيا مونشن‌گلادباخ تيم سوم فصل پيش كه خودش را براي ليگ قهرمانان آماده مي‌كند، سومين شكست متوالي خود را متحمل شد و 2 بر يك به وردربرمن باخت. مونشن‌گلادباخ در كنار اشتوتگارت، تنها تيم‌هايي در اين فصل هستند كه هنوز هيچ امتيازي كسب نكرده‌اند.

  • پذيرايي فوتبالي از مهاجران

اتفاق انسان‌دوستانه اين هفته بوندس‌ليگا، حمايت سراسري و سازماندهي‌شده هواداران فوتبال بوندس‌ليگا از پناهجوياني است كه اخيرا به آلمان سرازير شده‌اند. درحالي‌كه در كشورهاي مختلف رفتارهاي غيرانساني‌اي با اين پناهجويان مشاهده شده است، هواداران در بازي‌هاي مختلف بوندس‌ليگا بنرهايي داشتند كه روي آنها نوشته بود: «پناهجويان خوش‌آمديد.»

اين بنرها بخشي از برنامه‌هاي مفصل حمايت هواداران فوتبال از پناهجويان است. در آخر هفته گذشته، دورتموند در بازي پلي‌آف ليگ اروپا، چند صد بليت به پناهجويان داد و آنها را به ورزشگاه دعوت كرد.

کد خبر 305709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha