همشهری‌آنلاین: حزب الله لبنان و ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه این کشور از طرح رئیس پارلمان برای برگزاری مذاکرات ملی استقبال کردند.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای حمایت کامل خود را از طرح نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور برای برگزاری مذاکرات ملی اعلام و تاکید کرد: این طرح فرصت خوبی برای حل بسیاری از مسائل موجود در کشور و ایجاد راهکار دائم و با ثبات برای بحران سیاسی است که بحران‌های اجتماعی و اقتصادی را به دنبال داشته است.

حزب الله لبنان ابراز امیدواری کرد که تمامی گروه‌های سیاسی از این طرح حمایت و برای موفقیت آن تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع این گروه هم‌چنین در سال‌روز مفقود شدن امام موسی صدر تاکید کرد که این مسئله همچنان باید در اولویت باشد.

ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیالیست‌ ترقی‌خواه لبنان نیز ضمن استقبال از طرح نبیه بری گفت: ما بار دیگر از مذاکراتی استقبال می‌کنیم که تنها راه برای ایجاد تفاهم میان لبنانی‌ها و عبور از چالش‌های سختی است که لبنان و منطقه با آن مواجه‌اند.

جنبلاط افزود: نبیه بری همواره برای نزدیک کردن دیدگاه‌های لبنانی‌ها به ویژه در مسائل مهم تلاش کرده است و دعوت او به مذاکره تکمیل‌کننده تلاش‌های قبلی اوست.

از سوی دیگر دستگاه امنیتی لبنان اعلام کرد که یک لبنانی را به اتهام عضویت در داعش و عضوگیری برای این گروه تروریستی بازداشت کرده است. این فرد همان کسی است که دو عامل انتحاری را به قهوه خانه ابوعمران واقع در جبل محسن فرستاده بود واین دو خود را منفجر کرده بودند.

به گفته دستگاه امنیتی لبنان وظیفه این عضو ِ داعش رصد کردن تحرکات ارتش لبنان برای هدف قرار دادن آن‌ها بوده و در بمب‌گذاری نیز دست داشته است.

کد خبر 305708

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha