اظهارات ۲ شاهد در پرونده قتل آتشین یک مرد در پایتخت، روند تحقیقات را پیچیده کرد.

 حوادث

درحالي‌كه كارآگاهان جنايي در جست‌وجوي قاتل هستند، اين دو نفر به دادسراي جنايي رفتند و مدعي شدند كه مقتول زنده است.اين جنايت 30دقيقه بامداد 26 ارديبهشت‌ماه سال‌جاري در منطقه اتابك اتفاق افتاد. ماجرا از اين قرار بود كه ساكنان محله‌اي در خيابان اتابك وقتي جسدي را ديدند كه در يك خرابه در حال سوختن است، آتش‌نشاني و پليس را خبر كردند.

مرد ناشناس لا‌به‌لاي پتو پيچيده شده و در آتش مي‌سوخت. با خاموش‌شدن آتش تحقيقات كارآگاهان در اين‌باره آغاز شد. نخستين نفري كه جسد را ديده بود، به مأموران گفت: براي هواخوري از خانه بيرون آمده بودم كه چشمم به آتش افتاد. اول فكر كردم كسي جعبه ميوه آتش زده است اما وقتي جلو رفتم در بين شعله‌ها 2 پا ديدم و فهميدم يك جنازه در آتش مي‌سوزد.

هم زمان اين ماجرا را به پليس و آتش‌نشاني خبر دادم اما قبل از رسيدن آنها خودم با آب، آتش را خاموش كردم.
كارآگاهان با بررسي جسد نيمه‌سوخته دريافتند كه مرد ناشناس در محل ديگري به قتل رسيده و جسدش به آنجا منتقل شده است.

همچنين پيراهني مردانه دور گردن مقتول پيچيده شده بود كه نشان مي‌داد او خفه شده است. متخصصان پزشكي قانوني بعد از معاينه اوليه اين فرضيه را تأييد و اعلام كردند كه او بر اثر انسداد مجاري تنفسي جان خود را از دست داده است. مأموران در ادامه پس از معاينه جسد اعلام كردند كه دندان‌هاي او مصنوعي بوده است و اين در حالي بود كه دندان‌هاي مصنوعي قسمت بالا وجود نداشت و اين موضوع كمي عجيب به‌نظر مي‌رسيد.

در شرايطي كه با دستور قاضي احمدبيگي بازپرس جنايي، تيمي از كارآگاهان جنايي پايتخت تحقيقات خود را براي رازگشايي اين جنايت و هويت قرباني شروع كرده بودند، جواني به اداره پليس رفت و خبر از ناپديد‌شدن پدرش داد. وي گفت: پدرم براي انجام كاري از خانه بيرون رفت و ديگر برنگشت. پس از آن هرچه با موبايلش تماس گرفتم پاسخ نداد. مشخصاتي كه وي از پدرش مي‌داد با مشخصات جسد سوخته‌اي كه در خرابه كشف شده بود، مطابقت داشت. در چنين شرايطي، پسرجوان راهي پزشكي قانوني شد و پس از ديدن جسد، با اينكه چهره وي سوخته بود اما او را شناسايي و عنوان كرد كه مشخصات ظاهري او با پدرش مطابقت دارد. با مشخص‌شدن هويت قرباني، جسد سوخته براي انجام مراسم خاكسپاري تحويل خانواده‌اش شد و از سويي تيمي از كارآگاهان جنايي، رازگشايي در اين پرونده را شروع كردند تا هرچه زودتر عامل يا عاملان جنايت را به دام اندازند.

  • گرو گرفتن دندان‌هاي مصنوعي

كارآگاهان در ادامه تحقيقات دريافتند كه مقتول به خانه‌اي در جنوب تهران رفت‌وآمد داشت و در آنجا شرط‌بندي تماشا مي‌كرد. با اين سرنخ مأموران راهي پاتوق مورد نظر شدند و 2زن و 3مرد را در آنجا دستگير كردند. آنها عنوان كردند كه قرباني به نام جمال شب حادثه در آن خانه بوده كه پس از قماربازي پاتوق را ترك كرده و رفته است. پس از آن ديگر كسي از او خبري نداشت تا اينكه خبردار شدند او را كشته‌اند. با وجود اينكه آنها خود را بيگناه مي‌دانستند، قاضي احمدبيگي دستور بازداشت هر 5زن و مرد را به اتهام مصرف مواد و قمار بازي صادر كرد.

از سويي تحقيقات در اين پرونده براي حل معماي جنايي ادامه داشت تا اينكه مأموران در تحقيقات تازه خود دريافتند كه جمال(قرباني پرونده) با شخصي به نام صمد اختلاف داشته است و به‌تازگي با هم درگير شده بودند. ماجرا از اين قرار بود كه يكي از دوستان جمال مقداري دينار در اختيار وي قرار داده بود تا آن را بفروشد. وي دينارها را تحويل صمد داده و از او پول گرفته بود. پس از آن صمد وقتي براي فروش دينار به صرافي رفته بود متوجه شده بود كه دينارها خيلي قديمي بوده و باطل شده است.

اين آغاز اختلاف آنها بود كه حتي كار به گروگانگيري هم كشيده شد. صمد به تصور اينكه جمال سر او كلاه گذاشته وي را گروگان گرفته و حتي دندان‌هاي مصنوعي او را گرو نگه داشته بود تا پول خود را پس بگيرد. با كشف اين حقيقت، تيم تحقيق احتمال داد كه صمد راز جنايت را مي‌داند، براي همين دستور دستگيري صمد از سوي قاضي پرونده صادر شد.

  • احتمال زنده بودن مقتول

اين پرونده ذهن قاضي و كارآگاهان جنايي را مشغول كرده بود تا هرچه زودتر عامل جنايت آتشين را شناسايي كنند اما چند روز پيش گزارشي پيش روي قاضي پرونده قرار گرفت كه مسير پرونده را تغيير داد. اواخرهفته گذشته 2‌نفر از دوستان جمال به دادسراي جنايي رفتند و اعلام كردند كه چند روز پيش جمال را درحالي‌كه سوار ماشينش بوده، ديده‌اند و از اينكه او زنده است، حسابي شوكه شده‌اند. با مطرح شدن اين ادعا، قاضي دستور تحقيق در اين زمينه را صادر كرده است.

اگر اين گفته‌ها صحت داشته باشد و مقتول زنده باشد، مسير پرونده تغيير كرده و تحقيقات براي شناسايي هويت قرباني از سر گرفته خواهد شد. براساس اين گزارش، هم‌اكنون پرونده اين جنايت روي ميز بازپرس احمدبيگي قرار دارد و كارآگاهان به‌دنبال كشف معماي آن هستند.

کد خبر 305666

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha