دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی با بیان اینکه اولویت این جمعیت ورود به انتخابات دهم مجلس نیست، گفت: از مشورت‌های قالیباف به خصوص در مسائل انتخاباتی استفاده می‌کنیم.

دکتر حسین قربانزاده

به گزارش مهر، دكتر حسین قربانزاده در نشست خبری با بیان اینکه جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی از سال ۸۷ مجوز فعالیت گرفت و در همان سال مجمع عمومی را برگزار و شورای مرکزی خود را انتخاب کرد، گفت: در آن دوره به دلیل برخی حواشی سیاسی، فعالیت مستقیم کمتر داشتیم و بیشتر به فعالیت‌های ستادی و انتخاباتی پرداختیم.

وی افزود: بعد از حوادث سال ۸۸ و آرام شدن فضای سیاسی کشور، فرصت مناسبی برای بازآرایی جمعیت و انتخاب مجدد شورای مرکزی و تشکیل مجمع عمومی پیدا کردیم. در نهایت طی تیر ماه گذشته، مجمع عمومی برگزار و متعاقب آن دبیرکل جمعیت انتخاب شد.

قربانزاده تاکید کرد: از همان سال ۸۷ به دلیل قرابت گفتمانی با دكتر محمدباقر قالیباف، در انتخابات‌‎های مختلف از وی حمایت کردیم، اما هدف ما عمومیت دادن گفتمان کارآمدی نظام جمهوری اسلامی در دهه سوم و چهارم انقلاب اسلامی است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی ورود جمعیت پیشرفت عدالت ایران اسلامی به انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی، گفت: محور فعالیت‌های جمعیت پیشرفت عدالت ایران اسلامی به صورت جریانی تعریف شده و همواره سعی کردیم از فضای موسمی و تکیه بر ائتلاف‌های زودگذر پرهیز کنیم. بنابراین برای انتخابات مجلس دور هم جمع نشده‌ایم.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی تصریح کرد: اعضای جمعیت، اهداف بلندتری دارند که همان موضوع گفتمان است. انتخابات مجلس برای این است که یک مجموعه‌ای به قدرت دست پیدا کند و البته این موضوع برای ما مهم است، اما اولویت فعالیت‌هایمان را قرار نیست به انتخابات معطوف کنیم.

قربانزاده خاطرنشان کرد: اولویت جمعیت پیشرفت عدالت ایران اسلامی، شبکه‌سازی در کشور است و در مورد انتخابات مجلس نیز بر همین اساس رویکردهای خود را تعقیب می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای ورود به انتخابات تا کنون با هیچ مجموعه و حزبی رایزنی انجام نداده‌ایم، تصریح کرد: دفتر سیاسی جمعیت هنوز به ابلاغیه و تصمیمی در خصوص ورود به انتخابات دست نیافته است.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی گفت: ما اساساً در جمعیت پیشرفت و عدالت چنین اعتقادی نداریم که حتماً باید زیر دو بال اصولگرایی و اصلاح‌طلبی فعالیت کنیم. چراکه همه موضوعات کشور دو قطبی نیست و باید بگویم طیف بندی‌های سیاسی و دسته‌بندی کردن مردم، خیانتی به ملت است زیرا باعث تفرقه می‌شود و عامل حذف شدن سرمایه‌های انسانی خواهد شد.

قربانزاده با بیان اینکه جمعیت پیشرفت عدالت ایران اسلامی به لحاظ ساختاری هیچ نسبتی با قاليباف ندارد، تاکید کرد: جمعیت ما مستقل است، اما در عین حال کتمان نمی‌کنیم که در حوزه گفتمانی با قالیباف همسو هستیم. ما جلسات مشورتی با قالیباف از جمله در موضوعات انتخاباتی داریم. در مرداد ماه 94 نيز شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت دیداری را با وی داشته است.

وی گفت: ما نزدیکترین جریان به قالیباف هستیم، اما نسبت مستقیم با وی نداریم. قالیباف هم تصمیم برای تاسیس یک حزب ندارد و جمعیت پیشرفت عدالت نیز تشکل سیاسی قالیباف محسوب نمی‌شود.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی گفت: ما هیچ کمک اقتصادی از شهرداری تهران و قالیباف نگرفته‌ایم و بنا داریم بحث حق عضویت را در شورای مرکزی این جمعیت مطرح کنیم و همچنین بتوانیم برای تشکل متبوع خود، درآمدزایی داشته باشیم.

قربانزاده با بیان اینکه ما قصد داریم به جای کسب قدرت به دنبال تولید قدرت باشیم، گفت: مدیریت جهادی در دستور کار ماست. این نوع از مدیریت یک مدل مدیریتی است که از دوران فرماندهی قالیباف در ناجا شکل گرفته است و به شهرداری تهران هم رسید.

وی افزود: شهرداری تهران با وجود تحریم‌ها، نمونه‌ای از یک مدل مدیریت جهادی را پایه‌گذاری کرد. امروز ما نیازمند این هستیم که این مدل مدیریتی را در کشور تسری دهیم و برای تعمیم دادن آن، تربیت مدیران جوان با رویکرد مدل مدیریتی جهادی را در دستور کار داریم.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی تاکید کرد: می‌خواهیم در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی ورود کنیم و شبکه‌سازی در این حوزه‌ها را مدنظر قرار داده‌ایم.

قربانزاده در پایان گفت: سوق دادن دفاتر استانی جمعیت به جای فعالیت‌های صرف انتخاباتی به فعال کردن ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای، از جمله سیاست‌های جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی محسوب می‌شود.

کد خبر 305637

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha