دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: پرونده رقابت‌های جودوی قهرمانی جهان با قهرمانی ژاپن و کسب هشمین طلای جهانی توسط اعجوبه سنگین‌وزن جهان بسته شد.

Judo

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو و کوراش، این دوره از مسابقات دوشنبه (2 شهريور) با حضور ۷۲۹ جودوکار از ۱۲۰ کشور جهان به میزبانی قزاقستان در آستانه برگزار شد که در پایان در بخش مردان ژاپن با کسب سه مدال طلا، دو نقره و دو برنز عنوان قهرمانی را کسب کرد، کره جنوبی با دو طلا و دو برنز نایب قهرمان شد و فرانسه با یک طلا و یک نقره در جای سوم ایستاد. قزاقستان میزبان هم با یک طلا چهارم شد.

از میان ۲۸ مدال توزیع شده در بخش مردان ۱۵ مدال سهم آسیایی‌ها بود که شش‌تای آن طلا بود. ۱۲ مدال را جودوکاران اروپایی کسب کردند و یک مدال را هم برزیل به قاره آمریکا برد. از میان هفت وزنی که مسابقات آن برگزار شد، شش مدال طلا به جودوکاران آسیایی رسید و تنها طلایی که از دست آسیایی‌ها خارج شد ، در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم بود که در آن نماینده ژاپنی‌ها به جودوکار قدرتمند فرانسوی باخت.

شنبه (7 شهريور) در روز پایانی مسابقات و در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم بازهم "تدی رنر" فرانسوی هنرنمایی كرد. این جودوکار تنومند که در هشت سال گذشته تنها دو باخت در کارنامه خود داشته، برای هفتمین بار موفق شد مدال طلای جهان را کسب کند. وی علاوه بر این هفت طلا، یک طلا و یک برنز رقابت‌های المپیک، چهار طلای اروپا و یک طلای بازی‌های مدیترانه را در کارنامه خود دارد.

کد خبر 305620

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha