دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۱
۰ نفر

جواد نصرتی: فوتبال آن رویش را به غول‌های انگلیسی نشان داد و در شبی که آرسنال، نیوکاسل را شکست داد و منچسترسیتی واتفورد را برد، چلسی در استمفوردبریج و لیورپول در آنفیلد طعم تلخ شکست خانگی را به‌ترتیب برابر کریستال پالاس و وستهم چشیدند.

سیلی سخت فوتبال به چلسی و لیورپول

در لندن، آبي‌ها با اميدهاي زيادي برابر كريستال پالاس به ميدان رفتند اما درنهايت 2 بر يك شكست خوردند. ليورپول هم كه كارش را بدون شكست در ليگ برتر شروع كرده بود، در خانه 3‌بر صفر مغلوب وستهم شد و نخستين شكستش را تجربه كرد. برخلاف اين دو تيم، ديگر مدعيان كارشان را با برد پيگيري كردند؛ توپچي‌ها در خانه نيوكاسل به لطف گل به‌خودي كولوچيني به برتري رسيدند و سيتي هم با گلزني رحيم استرلينگ، واتفورد را 2 بر صفر در خانه شكست داد. اين نخستين گل استرلينگ، خريد تازه سيتي به‌شمار مي‌رود. ديگر گل فيروزه‌اي‌ها را فرناندينيو به ثمر رساند تا شاگردان مانوئل پلگريني، با 12‌امتياز از 4بازي، به صدرنشيني خود ادامه بدهند.

آنها 8 امتياز بيشتر از چلسي مدافع عنوان قهرماني دارند كه يكي از بدترين شروع‌هاي تاريخ خود را تجربه مي‌كند. آبي‌ها در شرايطي در خانه برابر پالاس به ميدان رفتند كه ژوزه مورينيو سرمربي اين تيم، صدمين بازي خانگي‌اش را در استمفوردبريج تجربه مي‌كرد و در همين بازي، دومين باخت خانگي‌اش در اين ورزشگاه را تجربه كرد. مورينيو كه بعد از شكست 3بر صفر برابر منچسترسيتي مدعي شده بود اين نتيجه واقعي نيست، بعد از اين بازي چاره‌اي جز اعتراف به شروع بد تيمش نداشت؛ «4 امتياز در 4بازي شروع بسيار بدي است.. ما حالا 8امتياز از صدرنشين داريم. ليگ برتر البته همين است و شرايط حتي بدتر هم مي‌تواند باشد.»

در آنفيلد، شاگردان برندان راجرز هم همچون آبي‌ها واقعيت ليگ برتر را به سختي چشيدند. وستهم كه در نخستين بازي ليگ، آرسنال را در خانه‌اش برده بود، اين بار در خانه ليورپول يك نتيجه اعجاب‌آور گرفت و سرخ‌ها را غافلگير كرد. آنها تا دقيقه92، 2 بر صفر جلو افتادند و گل آخر بازي را هم در دقيقه90 به‌ثمر رساندند. هر دو تيم يك بازيكن را در نيمه دوم به‌خاطر اخراج از دست دادند. براي ليورپول كه فصل را با اميدهاي زيادي شروع كرده است، اين شكست يك زنگ خطر جدي به‌شمار مي‌رود. بعد از اين بازي، برندان راجرز سرمربي سرخ‌ها، اعتراف كرد كه تيمش در دفاع مشكل داشته است؛ « تيم در لحظات خاص نمي‌توانست به‌خوبي دفاع كند.» آرسنال در اين شب اما توانست بعد از تساوي بدون گل با ليورپول، به يك برد خارج از خانه مهم دست پيدا كند. آنها كه هنوز در خانه به برد نرسيده‌اند، همچون بازي با كريستال پالاس توانستند 3 امتياز بازي خارج از خانه را بگيرند.

نيوكاسل در همان ابتداي بازي به‌خاطر اخراج الكساندر ميتروويچ 10نفره شد و آرسنال هم به خوبي توانست از اين ضعف نيوكاسل نهايت بهره را ببرد. خوشحال‌ترين هواداران را در ميان تمام تيم‌هاي ليگ برتر، بدون شك منچسترسيتي دارد. آنها در 4بازي ابتداي ليگ، به 4برد متوالي رسيده‌اند، بدون حتي يك گل خورده 10گل زده‌اند و در هر بازي، اميدواركننده‌تر از قبل هستند. شروع طوفاني آنها، باعث شده تا انتظارها از فيروزه‌اي‌ها بالا برود اما مانوئل پلگريني سرمربي شيليايي آنها تلاش كرده است تا اوضاع را كمي آرام كند؛ «ما تازه فصل را شروع كرده‌ايم. فعلا فقط 4بازي گذشته. اما خيلي مهم است كه بازي به بازي جلو برويم..»

کد خبر 305581

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha