پنجمین نشست هیأت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی یکشنبه ۸ شهریور با برگزاری ۳ نشست همزمان در محل هتل پارسیان آزادی ادامه یافت.

 مجمع شهرداران آسیایی

در اين نشست‌ها كه با عناوين كارگاه آموزشي حمل‌ونقل پايدار در شهرهاي آسيايي، فرهنگ و اقتصاد گردشگري شهري و كميته فرهنگي UCLG_MEWA برگزار شد، اعضاي شركت‌كننده پيشنهاد‌هايي را درباره موضوعات مطرح شده ارائه كردند. سيد جعفر تشكري هاشمي، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران در نشست حمل‌ونقل پايدار، ترافيك را معضل مشترك در بين شهرهاي دنيا دانست و خواستار تبادل تجربيات بين شهرها براي رفع اين معضل شد.

وي در اين نشست با اشاره به طرح زوج و فرد كه روزهاي آخر اجرايش در تهران را سپري مي‌كند، گفت: اين طرح پيش از اين در كلانشهرهاي جهان نظير پكن به اجرا درآمده بود اما ارزيابي‌هاي محيط‌زيستي نشان مي‌دهد كه اين طرح موفق نبوده است. بدين‌ترتيب مديريت شهري تهران قرار است طرح كاهش را به جاي زوج و فرد اجرا كند. در نشست كميته فرهنگي نيز محمد بذري از شهر سيداي لبنان پيشنهاد تشكيل اتحاديه گردشگري آسيايي و همچنين ايجاد استانداردهاي مشترك گردشگري در ميان شهرها را ارائه كرد كه با استقبال ديگر اعضا مواجه شد.

همچنين شهرام گيل‌آبادي، مدير مركز ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران در نشست اجرايي مجمع شهرداران آسيايي اظهار داشت: شهر تهران در سال‌هاي اخير سياست‌هاي كلي براي ايجاد توسعه و تحقق ديپلماسي شهري را در قالب چارچوب‌هاي خاصي مشخص كرده است و در نشست پيشين 2 پيشنهاد شهرداري تهران تحت عنوان ايجاد كميته گردشگري شهري و همچنين سرمايه‌گذاري اقتصادي مطرح شد كه در آينده‌اي نزديك شاهد ايجاد دبيرخانه آن در پايتخت ايران خواهيم بود.اين نشست‌ها تا حدود ساعت 11روز گذشته ادامه داشت، اما در ادامه بازديدهاي مهمانان حاضر در اين مجمع، عصر روز گذشته در قالب تور تهرانگردي به بازديد از جاذبه‌هاي تاريخي، فرهنگي و تفريحي تهران پرداختند.

اين در حالي است كه عصر روز شنبه نيز بازديدهايي از خطوط حمل‌ونقلي پايتخت، درياچه شهداي خليج‌فارس، باغ گياه‌شناسي و برج ميلاد صورت گرفت. بسياري از مهمانان نيز پس از بازديد شگفتي خود را از پيشرفت‌هاي تهران در زمينه‌هاي مختلف اعلام كردند.

اگنس سيكارت مدير بخش بين‌الملل آموزش مترو پليس در حاشيه بازديد از خطوط حمل‌ونقل شهرداري تهران با بيان اينكه از ظواهر شهر تهران مشخص است كه مسئولان دلسوز و مراقب دارد، گفت: شهر تهران بسيار خوب و فوق‌العاده است. وي با بيان اينكه سال گذشته نيز به تهران سفر كرده است، گفت: عاشق برج ميلاد هستم، چراكه به‌نظرم در مقايسه با برج‌هاي بوانجو و بوينس آيرس كه از آن ديدن كردم بسيار بهتر، شكيل‌تر و مدرن‌تر است. وي با بيان اينكه تهران پارك‌هاي زيادي دارد، خاطرنشان كرد: از وجود آبشارهاي مصنوعي در پارك‌هاي تهران شگفت زده شده‌ام چراكه بسيار زيبا هستند.

جكي چاينا، عضو سازمان شهروندان جهاني هم پس از بازديد از تهران گفت: امروزه با وجود ترافيك در تهران اما شاهد پيشرفت سرانه فضاي سبز و خدمات شهري در تهران هستيم. وي در ادامه با اشاره به سفرهاي خود به تهران تأكيد كرد: در آخرين سفري كه به تهران داشتم، ترافيك بالايي را مشاهده كردم، اميدوارم اين بار شاهد به حداقل رسيدن ترافيك در اين شهر باشم البته نمي‌توان از پيشرفت و گسترش فضاي سبز در تهران چشم‌پوشيد.

مهمت دومان دبير كل مجمع شهرداران آسيايي هم كه از تركيه و براي چندمين بار به تهران آمده، تغييرات پايتخت را در هر بار سفرش به ايران، قابل تشخيص برشمرد و گفت: احداث فضاهايي چون درياچه شهداي خليج‌فارس براي شهرونداني كه ممكن است براي دسترسي به ساحل و آب، بضاعت مالي چنداني نداشته باشند، بسيار خوب و كار ساخت آن قابل تقدير است.

کد خبر 305558

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha