همشهری آنلاین: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: وی اعلام کرد: برا یپرداخت معوقات سال‌های ۹۱ تا ۹۳ به ۱۳۵۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.

شهیدی

به گزارش خبرنگار فرهنگ حماسه ایسنا‌، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی شهیدی که امروز در همایش تبیین نقش نخبگان و نشکل‌های شاهد و ایثارگر در سالن شهید رسول‌زاده سخن می‌گفت، افزود:به گفته شهیدی همچنین 71/5 درصد قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اجرا شده و برای اجرای باقیمانده مواد قانونی مربوط به این خدمات اقداماتی در حال انجام است.

رئیس بنیاد شهید همچنین اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های من از روز اول حضور در بنیاد شهید حل مشکل اشتغال 67 هزار نفر از فرزندان ایثارگران بود بنابراین در مرحله اول به کارمندانی که از طرف سازمان‌های دیگر مامور فعالیت در بنیاد بودند اعلام شد که به نهادهای محل خدمت قبلی خود بازگردند به کسانی هم که 30 سال فعالیت آنها پایان یافته بود، اعلام شد که با بازنشستگی خود راه را برای فعالیت فرزندان ایثارگر خالی کنند. همچنین با پیگیری‌های انجام شده مبنی بر اجرای دقیق قانون استخدام 25 درصدی فرزندان ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی تعداد افراد دارای مشکل اشتغال از 67 هزار نفر به زیر 50هزار نفر رسید و در این راستا 400 نفر از فرزندان ایثارگران در خود بنیاد شهید مشغول کار شدند.

وی در ادامه با انتقاد از تبلیغات منفی انجام شده علیه خانواده‌های ایثارگران در مورد برخورداری آنها از امکانات خاص گفت: این خانواده‌ها به هیچ عنوان از چنین امکاناتی برخوردار نیستند. متاسفانه برخی در پی جوسازی علیه خانواده‌های شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت هستند. کسانی که به این شعارها وتبلیغات منفی دامن می‌زنند‌ به این سوال پاسخ بدهند که در قبال جانبازی که 30 سال است در آسایشگاه جانبازان بر روی ویلچر می‌نشیند،‌ چه خدمتی می‌توان انجام داد تا فداکاری و همچنین درد و رنج این جانباز وخانواده‌اش تسکین یابد.؟

شهیدی از تشکل‌های شاهد ایثارگر خواست برای حل مشکل اشتغال، طرح‌ها و ایده‌های خود را ارائه دهند.

وی همچنین اعلام کرد: در بحث رفع مشکلات درمانی ایثارگران بنیاد شهید با تاسیس صندوق سلامت هزینه‌های آن دسته از ایثارگرانی که مشکلات درمانی آنها خارج از ظرفیت دفترچه‌های درمانی است‌،پرداخت می‌کند.

شهیدی گفت: همه ایثارگرانی که در هر کجای کشور زندگی می‌کنند در صورتی که با مشکل پرداخت در زمینه دریافت خدمات مواجه شدند به ادارات کل بنیاد شهید شهرستان محل زندگی خود مراجعه کنند.

حدود 200 تشکل شاهد ایثارگر فعالیت می‌کنند که 130 تشکل از این تعداد در استان‌ها و بقیه در تهران هستند و تاکنون 85 ملاقات با این تشکل‌ها انجام شده است و بارها تاکید کرده‌ام که از تشکل‌های شاهد ایثارگر به عنوان اتاق فکر در انجام کارهای مربوط به این بنیاد استفاده شود.

کد خبر 305527

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha