همشهری آنلاین: تکاوران تیپ ۳۵ ارتش جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی و مراقبت از مرز در بخشی از نوار مرزی غرب کشور مستقر شده اند.

تکاوران

به گزارش خبرنگار ایرنا، تکاوران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پستهای نگهبانی متعدد و کمین گاههای خود تهدیدات دشمن را رصد می کنند و برای مقابله با آنها آماده هستند.

یگانهای پهپادی نیروی زمینی ارتش تکاوران را در بحث شناسایی و پشتیبانی رزمی حمایت می کنند.

یگانهای زرهی ارتش نیز نیروهای مستقر در مرز را حمایت می کنند و در آمادگی کامل بسر می برند.

یگان پهپادی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از پهپادهای مختلف رزمی، شناسایی، انتحاری و باربری بهره می برد و یکی از قدرتهای پهپادی منطقه است.

فرمانده تیپ 35 تکاور در باره ماموریت محوله به این تیپ گفت: خرداد ماه سال گذشته پس از ابلاغ دستور سلسله مراتب یگانهایی از تیپ در کمتر از 24 ساعت به نوار مرزی منتقل و در منطقه مستقر شدند.

سرهنگ غلامرضا عسگری در گفت و گو با ایرنا افزود: این تیپ هم اکنون در آمادگی کامل به سر می برد و در صورت مشاهده هرگونه تهدید احتمالی آن را در نطفه خفه خواهد کرد تا مرزهای ایران اسلامی همچنان در امنیت کامل باشند.

وی عنوان کرد: نیروهای تیپ 35 تکاور علاوه بر آموزشهای خود، با دوره های ویژه نگهداری از مرز و مقابله با تهدیدات گروهکهای تروریستی مستقر در عراق نیز پشت سر گذاشته اند.

پیش از این نیز نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حفاظت از مرزهای جنوب شرقی و شمالی غربی کشور را بر عهده گرفته بود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش دی ماه سال گذشته در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد که پنج تیپ از نیروی زمینی برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی راهی مرزهای غربی شده اند.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان تاکید کرد: 40 کیلومتری خاک عراق خط قرمز ایران است و اگر دشمنان با این محدوده نزدیک شوند با مشت محکم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران رو به رو خواهند شد.

کد خبر 305526

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha