همشهری آنلاین: روسیه به چین پیشنهاد داد که افزون بر گسترش همکاری‌های فنی و نظامی در عرصه ساخت نیروگاه‌های شناور اتمی در کشورهای دیگر نیز به صورت مشترک اقدام کنند.

 پیشنهاد روسیه به چین برای ساخت نیروگاه اتمی شناور

به گزارش ایرنا، دیمیتری راگوزین معاون امور دفاعی نخست وزیر روسیه در این باره اعلام کرد: روسیه و چین می توانند برای ورود به بازار کشورهای ثالث در زمینه پروژه ساخت نیروگاه انرژی اتمی شناور همکاری کنند.

راگوزین در مصاحبه با شببکه تلویزیونی راشا 24 تاکید کرد که دو کشور می توانند با موفقیت بر روی سایر پروژه های آینده نگر در زمینه فنآوری هوایی و موشکی هم همکاری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه به عنوان تنها کشور جهان که بهره برداری از یک نیروگاه اتمی را پیگیری کرده که با دو رآکتور اتمی 35 مگاواتی در کنار تولید انرژی الکتریکی، آب را نمک زدایی می کند و در صورت تمایل چین، این کشور هم بعد از ساخت نیروگاه اتمی شناور با کمک روسیه، برای نخستین بار در محدوده خود ایستگاه انرژی اتمی مخصوص زیر دریایی ها را خواهد داشت.

ژوئیه 2014 شرکت های روس اتم اورسیز و «سی ان ان سی نیو انرژی» چین یادداشت تفاهم ساخت نیروگاه اتمی شناور را امضا کردند. پکن قصد دارد این نیروگاه را برای محدوده های جزیره ای و معادن استخراج هیدورکربن ها در فلات قاره استفاده کند.

راگوزین همچنین مجموعه ای از پیشنهادهای همکاری را در عرصه نظامی و غیرنظامی از جمله ساخت هواپیماهای مسافری دوربرد، همکاری های موشکی فضایی، ساخت موتور بالگرد و فضانوردهای سرنشین دار ارائه کرده است.

روسیه و چین در دو سال گذشته، برنامه های مختلفی را برای گسترش همکاری هادر عرصه های مختلف دنبال کرده اند و وزیران خارجه دو کشور در سرمقاله ای که به تازگی در مطبوعات هر دو کشور انتشار یافت بر لزوم همگرایی مسکو و پکن در برابر تحریم های و سیاست های فشار آمریکا در عرصه بین المللی تاکید کردند.

کد خبر 305506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha