دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: با بررسی اتفاقی موبایل یک دزد موتورسیکلت در آگاهی کاشان، از یک قتل عام وحشیانه در عرصه حیات وحش پرده برداشته شد!

شکار

7 ماهي از آخرين آهويي كه سلاخي كرده بود، مي‌گذشت. جمعيت كوچك آهوان حيات وحش شهرستان كاشان با اين قتل عام بي سابقه، كوچك و كوچك‌تر شده بود و شكارچي غير مجاز اين را مي‌دانست.

مي‌دانست كه ديگر پا به دشت آهوان نخواهد گذاشت. مي‌دانست كه شانس تماشاي آهوي خرامان در آن نواحي ديگر خيلي اندك است چه برسد به شكار آنها.

دلخوش و مفتخر به اين بود كه 11 آهو را شكار كرده و آب از آب تكان نخورده است. جسته بود از دست نگهبانان حيات وحش و به خود مي‌باليد كه حتي خون‌هاي ريخته آن خرامان‌هاي بخت برگشته هم ديگر پاك شده و شواهد و مدارك جرم به كلي مدفون.

اما شكارچي، سخت در اشتباه بود. دست‌هاي آغشته به خون شكارچي و سلاخ آهوها، در اوج ناباوري هفته گذشته در پليس آگاهي كاشان ميله‌هاي زندان را به جرم آهوكشي لمس كرد.

اين خبر داستان عجيبي دارد. 14 مرداد ماه، خيابان‌هاي شهر كاشان؛ صداي آژير پليس كه در خيابان مي‌پيچد،‌ پياده‌هاي توي پياده رو سر مي‌چرخانند و چشم‌شان مات و متحير زوم مي‌شود روي يك موتور‌سوار سراسيمه كه سعي دارد تا مي‌تواند از صداي آژير خودرو‌هاي پليس خودش را دور كند.

گريزان است و وحشت زده. تلاشش به جايي نمي‌رسد. در بن بست ترافيك خيايان، مجبور به تسليم مي‌شود. همه چيز آشكار است مثل روز روشن. مجرم، سوار بر مدرك جرم است! او سارق موتورسيكلتي است كه سوار بر آن است.

سارق چيزي براي انكار كردن ندارد و براي همين بدون هيچ حرفي در اداره آگاهي شهرستان كاشان، پاي برگه اعترافاتش را امضا مي‌كند او اعتراف كرده به سرقت 4 موتورسيكلت.

همه چيز تمام شده به نظر مي‌رسيد. تا اين‌كه يكي از افسران پليس آگاهي كه موبايل متهم را در اختيار داشت و به قضيه حسابي مشكوك بود، خيلي اتفاقي به هواي به دست آوردن مدارك جرم، فايل عكس‌هاي داخل موبايل متهم را ورق زد. افسر پليس آگاهي در اين جستجو به تصاوير خرامان‌هايي رسيد كه در دشت از درختي آويزان و سلاخي شده بودند!
20

تصوير در حافظه موبايل وجود داشت كه نشان مي‌داد سارق موتور سوار 11 آهو را به دفعات شكار كرده است. متهم در اتاق بازجويي از همه جا بي خبر بود و تنها زماني از موضوع با خبر شد كه او را نشاندند روبه‌روي محمود قهرماني، رئيس اداره محيط زيست شهرستان كاشان.

بعد از اين ملاقات تازه فهميد كه حتي خون‌هاي ريخته خشكيده هم مي‌تواند مدرك جرم باشد. آقاي قهرماني مي‌گويد: «جمعيت آهوان حيات وحش اين منطقه انگشت شمارند و شكار 11 آهوي ماده واقعا يك فاجعه زيست محيطي است.»

به گفته آقاي قهرماني متهم اعتراف كرد كه به تنهايي و با اسلحه گلوله زني 11 آهو را در مدت 8 ماه شكار كرده است.

در جريان اين پرونده، متخلف محكوم شد به 3 سال حبس تعزيري و پرداخت مبلغ 22 ميليون تومان بابت خسارتي كه به محيط زيست وارد كرده است.اين مجازات تنها به خاطر شكار غير مجاز 11 آهو است و سرقت موتورسيكلت‌ها مجازات جداگانه‌اي دارد.

منبع:همشهري سرنخ

کد خبر 305452

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha