همشهری آنلاین: عضو گروه علوم قرآنی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از تالیف تفسیر مفردات قرآن بر مبنای روایات اهل بیت (ع) خبر داد و گفت: تفسیر مفردات قرآن کریم بر اساس روایات اهل بیت (ع) با رویکرد جدید ادبی در دست انجام است و در مرحله ارزیابی قرار دارد.

به گزارش ايكنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد طیب‌حسینی گفت: در حال حاضر 20 سوره کوتاه آخر قرآن کریم برای این کار انتخاب و تفسیر مفردات آن نوشته‌ شده و برای ارزیابی به چند مرکز فرستاده شده است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اظهار کرد: اساس کار در تالیف این اثر، پرداختن به ظاهر آیات و معنای ظاهری لغات از نگاه انسجامی و با نظرداشت فضای کلی نزول قرآن کریم است که کار جدیدی به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: این تفسیر مبتنی بر فرهنگ صدر اسلام است و سعی شده تا فهم روشنی از ظاهر آیات آن هم در ارتباط کامل با آیات دیگر ارائه شود.

طیب حسینی با اشاره به ذوبطون بودن فهم قرآن و اختصاص فهم تاویلی به معصومان (ع)، تصريح كرد: به دنبال ارایه ظاهر روشن از یک آیه و بدون انکار باطن آن بوده‌ایم، یعنی این طور نیست که ارایه تفسیر ادبی منجر به انکار فهم باطنی و لایه‌های درونی آیات باشد.

تفسیر ادبی، تفسیر قرآن با لحاظ کردن فرهنگ و ادب مردم عصر نزول را می‌گویند. این نوع تفسیر به دو قسم تفسیر ادبی سنتی و تفسیر ادبی معاصر تقسیم می‌شود.

کد خبر 305393

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha