همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: در بحث سامانه های جنگ الکترونیکی، انواع اخلالگرهای زمین پایه به شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور متصل شدند که قابلیت رویارویی با هر نوع تهدیدات احتمالی هوایی را خواهد داشت.

 فرزاد اسماعیلی

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی روز شنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای سامانه های دفاع هوایی در شبکه یکپارچه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) که به مناسبت فرارسیدن دهم شهریور روز پدافند هوایی در جهاد خودکفایی این قرارگاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: امروز شاهد رونمایی از دستاوردهای جدید پدافند هوایی در این نمایشگاه خواهیم بود.

وی گفت: امروز شاهد رونمایی از رادار حافظ که راداری از نوع آرای فازی، سه بعدی برد کوتاه که یک رادار کاملا تاکتیکی است و قابلیت کشف همزمان 150 هدف را با همدیگر دارد، هستیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) افزود: در این نمایشگاه همچنین از رادار کیهان که در حقیقت بهینه شده و ارتقا یافته رادار کیهان سال گذشته است نیز رونمایی می شود که این رادار بای استاتیک و کاملا متحرک بوده و با تغییرات عمده در طراحی آنتن آن با یاری خدا دارای کاربردی راهبردی و حائز اهمیت در پدافند هوایی است.

امیر سرتیپ اسماعیلی گفت: همچنین در این نمایشگاه در بخش شناسایی دوست از دشمن سامانه «ای.اف.اف» که طراحی و تولید شده به دست توانمند محققان و مهندسان این قرارگاه است رونمایی می شود که قابلیت شناسایی دوست از دشمن و همزمان صد هدف را با هم در مُدهای متفاوت دارد.

وی افزود: همچنین در این نمایشگاه شاهد رونمایی از سیستم سلاح موشکی تلاش هستیم که این سیستم سلاح در ارتفاع متوسط و بالا قابلیت رهگیری و درگیری با اهداف متخاصم و حمله ور احتمالی را خواهد داشت که از ویژگی های آن اقدام همزمان در ارتفاع متوسط و بالا است.

امیر سرتیپ اسماعیلی همچنین از رونمایی از سامانه «حلقه بیدار» (یا همان اف.اس.آر) بومی که به گفته وی، نوعی سامانه شنود و در حقیقت نوعی سامانه تحلیلگر «پاسیو» است که غیرقابل کشف برای سامانه دشمن محسوب می شود، خبر داد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: در این نمایشگاه همچنین شاهد رونمایی از سامانه همیار رهگیر هستیم که این سامانه یک سامانه اتوماسیون اطلاعات و شناسایی الکترونیکی در شبکه یکپارچه اطلاعاتی کشور است که قابلیت های اشراف اطلاعاتی در مباحث هوانوردی را برای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) مهیا می کند.

در تقویم رسمی کشور دهم شهریور ماه روز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) به عنوان «پدافند هوایی» نامگذاری شده است.

کد خبر 305381

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha