همشهری آنلاین: نظامیان صهیونیست در سرکوب تظاهرات آرام فلسطینیان در کرانه باختری دهها نفر را هدف شلیک گلوله و گاز اشک آور قرار دادند.

 سرکوب شدید تظاهرات فلسطینیان در کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، تظاهرات روز جمعه فلسطینیان در ادامه اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله غصب اراضی، احداث دیوار حایل، محدودیت تردد فلسطینیان و تملک منابع آبی آن ها صورت گرفت.

نظامیان صهیونیست در منطقه کفر قدوم نزدیک اردوگاه قلندیا دهها فلسطینی را هدف گلوله قرار داده و زخمی کردند؛ آن ها همچنین برای متفرق کردن معترضان فلسطینی به گاز اشک آور متوسل شدند.

در روستای بلعین در غرب رام الله نیز یک معترض فلسطینی هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و زخمی شد؛ علاوه بر این دهها نفر دیگر نیز بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار مصدومیت تنفسی شدند.

نظامیان صهیونیست همچنین رییس کمیته مقاومت مردمی روستای بلعین و یک خبرنگار را بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

در روستای نبی صالح نیز چند نفر از جمله یک کودک فلسطینی با گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

فعالان و نهادهای حقوق بشری استفاده افراطی نظامیان صهیونیست از ابزار خشونت آمیز علیه غیرنظامیان فلسطینی را مورد انتقاد قرار داده اند.

این شیوه رفتار نظامیان صهیونیست علیه فلسطینیان معمولا باعث جراحات جدی و حتی مرگ فلسطینیان شده است. بر اساس اعلام دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل، طی سه هفته نخست ماه میلادی جاری بیش از یکصد فلسطینی بر اثر خشونت نظامیان صهیونیست زخمی شده اند.

روز جمعه همچنین نمازگزاران فلسطینی پس از اقامه نماز جمعه در مسجدالاقصی در محکوم کردن اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی در این مکان مقدس به راهپیمایی پرداختند.

معترضان نوشته هایی را در دست داشتند که در آن ها مسجدالاقصی نماد اسلام معرفی و بر حمایت از آن تاکید شده بود.

راهپیمایی کنندگان همچنین محدودیت های مکرر درباره دسترسی فلسطینیان به مسجدالاقصی را که از سوی رژیم صهیونیستی تحمیل می شود، محکوم کردند.

رژیم صهیونیستی به صورت معمول از یک سو با ایجاد محدودیت برای فلسطینیان مانع ورود زنان و جوانان نمازگزار به این مکان مقدس می شود و از طرف دیگر اجازه می دهد که شهرک نشینان افراطی به صورت گروهی و با همراهی نظامیان حریم این مکان مقدس را بشکنند.

در تظاهرات دیروز، معترضان فلسطینی از کشورهای اسلامی و عربی خواستند تا پیش از آن که دیر شود با اقدامی جدی مانع تجزیه مسجدالاقصی شوند.

شیخ محمد سالم محمد علی از رهبران مذهبی مسلمانان در مسجدالاقصی نیز اقدام رژیم صهیونیستی در نقض حریم این مسجد را محکوم کرد.

رژیم صهیوینستی در سال 1967 که با نقض قوانین بین المللی شرق بیت المقدس را ضمیمه دیگر مناطق اشغالی کرد، متعهد شد که اجازه ندهد غیرمسلمانان وارد مسجدالاقصی شوند.

این در حالی است که نظامیان صهیونیست به صورت مکرر در همراهی شهرک نشینیان به حریم این مکان مقدس تجاوز کرده و با این اقدام باعث تحریک مسلمانان و تشدید تنش می شوند.

مسجدالاقصی سومین مکان مقدس مسلمانان جهان محسوب می شود.

کد خبر 305377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha