مجموع نظرات: ۰
شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: استفاده از انرژی خورشیدی به عنوان منبع انرژی به این معنی نیست که ظاهر و جذابیت در محصولات و تجهیزات خورشیدی جایی ندارند، تفکری که زمینه تولید اولین خودروی مسابقه خورشیدی جهان در استرالیا را ایجاد کرده‌است،‌ خودروی برقی-خورشیدی که با ترکیب این دو منبع انرژی هرگز در راه نخواهد‌ ماند.

خودروی خورشیدی

براساس گزارش ساينس الرت، خودروي خورشيدي ايمورتوس محصول شركت EVX توليد كننده خودروهاي برقي است كه به همراه محققان دانشگاه فناوري سوينبرن در ملبورن درحال مطالعه و ساخت آن است. اگرچه خودروي ايمورتوس در اصل يك خودروي برقي است، استفاده از صفحات خورشيدي روي سقف اين خودرو باعث شده تا در زمان پايان يافتن شارژ برقي خودرو بتواند براي مدتي طولاني‌تر به حركت خود در جاده ادامه دهد.

به گفته شركت EVX امكان استفاده از انرژي خورشيدي و ذخيره‌سازي انرژي براي استفاده در آينده مي‌تواند تواني هميشگي را در اختيار يك خودرو قرار دهد، به بياني ديگر، تازماني كه خورشيد مي‌تابد، ايمورتوس نيز حركت مي‌كند. اين خودرو با مشاركت متخصصان برجسته‌اي در زمينه پژوهش‌هاي انرژي خورشيدي و فناوري‌هاي خودروهاي برقي در دست بررسي است.

براساس اطلاعاتي كه تاكنون از اين خودروي هيبريدي منتشر شده،‌ايمورتوس مي‌تواند در كمتر از هفت ثانيه به شتاب 100 كيلومتر بر ساعت برسد. همچنين اين خودرو با تركيب انرژي برق و خورشيدي خود مي‌تواند با سرعت 85 كيلومتر بر ساعت مسافتي برابر 550 كيلومتر را طي كند. با اين‌همه به گفته شركت سازنده،‌ متناسب با وضعيت تابش خورشيد خودرو مي‌تواند براي مدتي نامحدود و با سرعت 60 كيلومتر بر ساعت به حركت خود ادامه دهد، ويژگي كه شركت EVX آن را استقلال كامل و عدم نياز به سوخت مي‌نامد.

با اين‌همه ايمورتوس درحال حاضر تنها يك طرح است،‌ از اين رو ويژگي‌هاي آن تنها در حد نظري قابل قبولند اما سازندگان آن در تلاشند تا طرح خود را به واقعيت تبديل كند از اين رو قصد دارند نمونه اوليه آن را در نمايشگاه SEMA 2015 كه در لاس‌وگاس برگزار مي‌شود، در معرض ديد عموم قرار دهند.

کد خبر 305348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha