مجموع نظرات: ۰
شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی از داوطلبان که به استخدام ناسا درآمده‌اند زندگی در اتاق گنبدی شکلی در آتشفشانی در هاوایی را با هدف شبیه‌سازی حیات در مریخ آغاز کردند.

براساس گزارش BBC، اين آزمايش جديد ناسا كه براي يك سال ادامه خواهد يافت، از روز جمعه 28 آگوست آغاز شده‌ و طولاني‌ترين آزمايش در نوع خود خواهد‌بود.

متخصصان معتقدند درصورتي كه قرار باشد انسان‌ها به مريخ سفر كنند،‌ مدت اين سفر يك تا سه‌سال خواهد‌بود. در اين آزمايش 6 نفر در فواصلي نزديكي از يكديگر زير يك سقف،‌بدون هوا و غذاي تازه براي يكسال زندگي خواهند‌كرد. سفر به خارج از اين سازه گنبدي شكل،تنها در صورتي ممكن است كه افراد لباس راهپيمايي فضايي به تن كنند.

در تيم ناسا يك زيست‌اخترشناس فرانسوي، يه فيزيكدان آلماني و چهار آمريكايي، يك خلبان، يك معمار، يك خبرنگار و يك دانشمند زمين‌شناس حضور دارند. هريك از اين افراد در اتاق خود تخت و ميزي كوچك دارند و غذاي آنها از پودر پنير و غذاهاي كنسروي تشكيل شده‌است.

سفرهاي فضانوردان به ايستگاه فضايي بين‌المللي معمولا 6 ماهه است و ناسا به تازگي انجام آزمايش‌هاي انزواي خود را در دوره‌هاي چهار و 6 ماهه افزايش داده‌است. درحالي‌كه ديگران بر چالش‌هاي تكنيكي و علمي سفر به مريخ تمركز كرده‌اند، آزمايش‌هاي انزوا بر عناصر انساني اكتشاف و مشكلاتي كه زندگي در مريخ به دنبال خواهد داشت تمركز دارند.

کد خبر 305327

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha