طراح اصلی نقشه قتل وکیل شیرازی، مرد آشنایی بود که به او و زندگی‌اش حسودی می‌کرد.

مقتول

اين مرد پس از استخدام آدم‌كش راهي سفر ايتاليا شد تا كسي به او مشكوك نشود اما در نهايت رازش فاش شد. صبح 12شهريور سال گذشته جنايت هولناكي در يكي از محله‌هاي شيراز رخ داد كه قربانيان آن وكيل خوش‌نام شيرازي و همسايه او بودند. ماجرا از اين قرار بود كه حدود ساعت 7:20وكيل جوان به نام روح‌الله از خانه‌شان بيرون آمد تا به محل كارش برود اما زماني كه از ماشين پياده شده بود تا در پاركينگ را ببندد، هدف اصابت چندين گلوله قرار گرفت. گلوله‌ها از خودروي ماكسيمايي شليك مي‌شد كه در همان نزديكي پارك شده بود. در همين هنگام يكي از همسايه‌ها به كمك وكيل شتافت و قصد نوشتن شماره پلاك ماكسيما را داشت اما او نيز هدف گلوله قرار گرفت و كمي بعد در بيمارستان جان باخت.

  • شروع تحقيقات

همزمان با اين جنايت، تحقيقات قضايي- پليسي شروع شد. اين در حالي بود كه خودروي ماكسيما كمي بعد در منطقه‌اي كوهستاني كشف و مشخص شد كه مدتي قبل از ‌ صاحبش به سرقت رفته است. مأموران كه در ابتدا حدس مي‌زدند جنايت با شغل وكيل جوان ارتباط دارد، بررسي‌هاي خود را روي اين فرضيه متمركز كردند اما در اين مرحله‌ از تحقيقات هيچ سرنخي به‌دست نيامد. اطلاعات به‌دست آمده حاكي از آن بود كه مقتول، وكيل خوش‌نامي بود كه با كسي اختلاف نداشت.

او و خانواده‌اش از افراد سرشناس شيراز بودند و برادر مقتول در آن زمان از مالكين باشگاه فوتبال معروف اين شهر بود و همه از اين خانواده به نيكي يادمي‌كردند. در چنين شرايطي بررسي‌هاي پليسي ادامه يافت تا اينكه 9‌ماه پس از جنايت سرنخ‌هاي مهمي دراختيار پليس و بازپرس پرونده قرار گرفت كه رازگشاي اين جنايت شد.

مأموران كه در اين مدت افراد زيادي را زيرنظر داشتند به يكي از آنها مظنون شدند. اين مرد فردي بود كه از مدت‌ها قبل به مقتول و زندگي او حسودي مي‌كرد و تحقيقات نشان مي‌داد كه وي طراح اصلي نقشه قتل وكيل جوان بوده است. به دستور قاضي، مرد جوان دستگير اما مدعي شد كه بي‌گناه است. با اين حال تحقيقات پليسي از او چندين هفته ادامه داشت تا اينكه در نهايت وي به جنايت اعتراف كرد.

  • نقشه تمام‌‌حرفه‌اي

متهم اعتراف كرد كه به‌دليل حسادت تصميم به قتل وكيل بي‌گناه گرفته بود. او از حدود يك سال و نيم پيش از جنايت يكي از اشرار شيراز را كه چندين‌بار توسط پليس دستگير و راهي زندان شده بود، اجير كرده بود تا وكيل جوان را به قتل برساند. اين مرد حتي خانه‌اي در نزديكي خانه مقتول خريداري كرده بود تا تمامي رفت‌وآمدهاي او را زيرنظر داشته باشند و براي كشتن او نقشه بكشند.

متهم در بازجويي‌ها مدعي شد كه در اين مدت 2مرتبه براي قتل وكيل اقدام كرده‌اند اما هر بار به‌دليل ازدحام جمعيت و رفت‌وآمد مردم موفق به اجراي نقشه نشده‌اند تا اينكه در نهايت تصميم گرفته‌اند وي را صبح زود و هنگام رفتن به محل كار به قتل برسانند. او گفت كه 6‌ماه پيش از جنايت با همدستي مرد اجير شده و فردي ديگر يك خودروي ماكسيما سرقت كرده‌اند تا با استفاده از آن نقشه قتل را عملي كنند. در زمان جنايت نيز خودش راهي سفر ايتاليا شد تا كسي به او مشكوك نشود و آدمكش اجير شده درحالي‌كه همدست ديگرش او را اسكورت مي‌كرد نقشه قتل را اجرا كرد.

با اعترافات اين مرد، آدم‌كش اجيرشده نيز دستگير شد و در بازجويي‌ها به ارتكاب جنايت اعتراف كرد. با اطلاعاتي كه وي دراختيار پليس قرار داد، متهم سوم پرونده نيز حدود 4شب پيش در شيراز به دام پليس افتاد. رئيس‌كل دادگستري استان فارس با اشاره به اينكه در اين جنايت وكيل جوان كاملا بي‌گناه به قتل رسيد و قرباني مطامع شخصي طراح نقشه جنايت شد، گفت: متهمان پس از دستگيري صحنه جنايت را بازسازي كردند و به اين ترتيب يكي از پيچيده‌ترين پرونده‌هاي جنايي شيراز با تيزهوشي بازپرس و مأموران كشف شد و متهمان به‌زودي پاي ميز محاكمه قرار خواهند گرفت.

برادر مقتول نيز در گفت‌وگو با همشهري گفت: ما از قبل طراح نقشه جنايت را مي‌شناختيم و در اين مدت هرگز تصور نمي‌كرديم كه او عامل اصلي اين جنايت باشد. وي ادامه داد: برادرم 2فرزند داشت كه متهم اصلي به‌دليل حسادت باعث يتيم شدن آنها شد و به همين دليل خواهان مجازات هر‌چه زودتر عاملان اين جنايت هستيم.

کد خبر 305290

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha