زن و مرد شیک پوش برای خرید وارد مغازه‌های لوکس شمال شهر می‌شدند و به بهانه پرداخت اینترنتی پول اجناس خریداری شده، سرِ فروشنده‌ها را کلاه می‌گذاشتند.

متهمان

هر چند آنها با اين ترفند توانستند 30 مغازه دار را سركيسه كنند اما سرانجام به دام پليس افتادند.رسيدگي به اين پرونده از روز 29تير‌ماه شروع شد. در آن روز مالك يكي از بوتيك‌هاي نياوران به كلانتري 123رفت و گفت زن و مردي كه به‌عنوان مشتري وارد مغازه‌اش شده بودند از او كلاهبرداري كرده‌اند.

او كه نماينده فروش يكي از برندهاي معروف لباس است در توضيح اين ماجرا گفت: ديروز زن و مردي جوان و شيك‌پوش براي خريد لباس وارد فروشگاهم شدند و حدود 5ميليون تومان جنس خريدند و مرد جوان براي پرداخت پول، كارت عابر بانكش را به من داد و خواهش كرد 6ميليون تومان كارت بكشم و يك‌ميليون تومان هم به‌صورت نقدي به او بدهم.

من هم مي‌خواستم اين كار را بكنم ولي موجودي حساب كافي نبود تا اينكه مرد شيك پوش شماره حسابم را گرفت تا با استفاده از گوشي‌اش پول را به‌صورت اينترنتي واريز كند. او اين را گفت و سرگرم كار كردن با گوشي‌اش شد و چند لحظه بعد هم متني را در گوشي‌اش نشانم داد كه نام من در آن آورده و نشان مي‌داد 6ميليون تومان به حسابم واريز شده است.

با وجود اين برخلاف هميشه پيامكي درخصوص واريز پول به حسابم دريافت نكردم و خريدار گفت چون پرداخت اينترنتي انجام شده ممكن است دريافت پيامك كمي طول بكشد. در چنين شرايطي علاوه بر اجناس خريداري شده يك ميليون تومان پول نقد هم به او دادم و آنها از فروشگاه خارج شدند ولي كمي بعد فهميدم سرم كلاه رفته و هيچ پولي به حسابم واريز نشده است.

با ثبت شكايت شاكي، شناسايي زن و مرد كلاهبردار در دستور كار مأموران رئيس پايگاه يكم پليس آگاهي قرار گرفت اما در همان بررسي‌هاي اوليه مشخص شد ده‌ها مغازه دار ديگر نيز طعمه متهمان قرار گرفته‌اند. ساير كلاهبرداري‌ها نيز در فروشگاه‌هاي لوكس شمال پايتخت اتفاق افتاده بود و متهمان آن زن و مردي جوان و شيك پوش بودند. در چنين شرايطي تنها سرنخ از متهمان تصاوير دوربين‌هاي مداربسته برخي از فروشگاه‌ها بود. به اين ترتيب كارآگاهان با استفاده از اين سرنخ هويت اين زن و مرد به نام‌هاي حميدرضا- 34ساله- و مريم - 18ساله- را شناسايي كردند. بررسي سوابق حميدرضا حاكي از آن بود كه او از سال 89تاكنون 5 بار دستگير و زنداني شده و آخرين بار زماني كه به اتهام كلاهبرداري در زندان سمنان به سر مي‌برد با سپردن وثيقه از آنجا فرار كرده است.

هر چه مي‌گذشت مأموران به اطلاعات بيشتري درباره متهمان دست‌پيدا مي‌كردند تا اينكه متوجه شدند آنها در هتل آپارتماني حوالي ميدان ونك زندگي مي‌كنند. به اين ترتيب مأموران هر دو متهم را دستگير و در بازرسي از مخفيگاه‌شان مقدار زيادي از اموال شاكيان را كشف كردند. سرهنگ كرم يوسف وند، رئيس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: متهمان تاكنون به ده‌ها فقره كلاهبرداري با اين شيوه اعتراف كرده‌ و 30نفر نيز از متهمان شكايت كرده‌اند و تحقيقات در اين‌باره همچنان ادامه دارد.

کد خبر 305287

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha