همشهری آنلاین: آیت الله مکارم شیرازی مرجع تقلید گفت: در داخل کشور افرادی هستند که نسبت به توافق هسته‌ای انتقاداتی دارند و لذا باید توجه کرد که با آن‌ها باید با مدارا رفتار شود، اهمیت مسأله برای آن‌ها تبیین شود؛ با منطق دوستانه و توأم با احترام و محبت می‌توان آن‌ها را متوجه اهمیت این مطلب کرد.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با تخت روانچی معاون وزیر امور خارجه با اشاره به توافق هسته‌ای صورت گرفته میان ایران و 1+5 گفت: واقعیتی در جریان هسته‌ای صورت گرفت که هیچ کس نمی‌تواند آن واقعیات را انکار کند؛ و نباید خیال کنیم که توافق صد درصد به نفع ما تمام شود.

مرجع تقليد جهان تشيع افزود: در این توافق، غرب نیز به دنبال گرفتن امتیازاتی است که در صورتی که به کیان ما لطمه نزند و از خط قرمزهای ما عبور نکند، ایرادی ندارد.

وي با اشاره به سابقه تاریک غرب در بدعهدی، خاطرنشان کرد: در کنار این توافق اموری هست که دشمن ممکن است از آن امور سوء استفاده کند و باید مراقب آن‌ها باشیم؛ این‌ها دست‌بردار نیستند و ممکن است فرازهای توافق را به نفع خودشان تفسیر و تعبیر کنند.

اين مرجع تقليد ضمن تأکید به هوشیاری مسئولان وزارت امور خارجه نسبت به ارائه تفسیر‌های نادرست غرب درباره توافق، افزود: وزارت خارجه باید مراقب و به هوش باشد و با تشکیل اتاق فکری کار آمد رفتار و گفتار آن‌ها را رصد کند و هر کجا که خواستند تفسیرهای نادرست و غلطی ارائه دهند فوراً آن را اعلام کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی ابراز داشت: در داخل هم افرادی هستند که نسبت به توافق انتقاداتی دارند و لذا باید توجه کرد که با آن‌ها باید با مدارا رفتار شود و اهمیت مسأله برای آن‌ها تبیین شود و با منطق دوستانه و توأم با احترام و محبت می‌توان آن‌ها را متوجه اهمیت این مطلب کرد.

وي صورت گرفتن این توافق را یک پیروزی برای نظام اسلامی برشمرد و افزود: تمام قدرت‌های مهم در یک طرف میز قرار گرفتند و ما به تنهایی در طرف دیگر میز و این مسأله‌ای است که در تاریخ تکرار نشده است و آن‌ها بدون اینکه بخواهند ایران را به قدرتی جهانی تبدیل کردند.

وي ادامه داد: یکی دیگر از رهاوردهای این توافق ایجاد اختلاف بین غرب، عربستان سعودی و اسرائیل است و این مسأله نیز در تاریخ سابقه نداشته که آن‌ها به واسطه این توافق در داخل خودشان نیز دچار اختلاف شده‌اند.

  • منبع: پايگاه اطلاع‌رساني آيت‌الله مكارم شيرازي
کد خبر 305280

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha